آمار مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو به ۲۸ تن رسید

رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت به افزایش شمار مبتلایان به تب کریمه کنگو در سال جاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه ۳ بیمار نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

آمار مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو به ۲۸ تن رسید

به گزارش ممتاز نیوز،  محمدرضا شیرزادی ‌ درباره آخرین آمار بروز تب کریمه کنگو در کشور در فصل گرما، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ مورد مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور گزارش شده است و متاسفانه ۳ بیمار نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین بیماری که طی ذبح دام و دستکاری لاشه آن ممکن است منتقل شود، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

وی درخصوص علائم بیماری اظهار کرد: علائم بیماری تب کریمه ‌کنگو شامل تب، سر درد، علائم گوارشی و در موارد شدید تظاهرات خونریزی دهنده است و درصورتی که فردی علائم یاد شده را پس از مصرف گوشت در خود مشاهده کرد، باید به مراکز بهداشتی مراجعه کند تا هم زودتر درمان شود و هم از احتمال انتقال بیماری توسط خود به دیگران بکاهد.

رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، تاکید کرد: مصرف فرآورده‌های حیوانی به صورت خام از نظر انتقال بسیاری از بیماری‌ها خطرناک است و افراد باید از مصرف گوشت و جگر خام خودداری کنند. فرآورده دامی باید به صورت پخته مصرف شود تا مطمئن شویم عامل بیماری‌زا کاملا از بین رفته است.

او تاکید کرد: گوشت دام ذبح شده را باید قبل از قطعه قطعه کردن و مصرف، حداقل ۲۴ساعت در دمای ۴ درجه سانتیگراد در یخچال نگهداری کرد. جگر و سایر امعا و احشای دام نیز قبل از مصرف باید ۴۸ ساعت در دمای ۴ درجه سانتیگراد در یخچال باشد. این فرآیند از آن جهت اتفاق می‌افتد که در این مدت میزان اسیدیته و PH گوشت کاهش یافته و اگر ویروسی در آن وجود داشته باشد، از بین می‌رود.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.