آمریکایی‌ها امروز در مواجه با ایران به سران صهیونیستی هشدار می‌دهند/نیروهای پیشتاز انقلاب هدف دشمن در جنگ نرم

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هدف دشمن در جنگ نرم نیروهای پیشتاز انقلاب اسلامی است،‌ گفت: وقتی رژیم صهیونیستی تهدیدش علیه انقلاب اسلامی را انجام می‌دهد آمریکایی‌ها به آنها هشدار می‌دهند و این دستاورد بزرگی است که در بعد امنیتی انقلاب اسلامی به دست آمده و ارزشمند است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در تجمع و رزمایش ۲۰ هزار نفری بسیجیان استان البرز ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و تبریک به مناسبت میلاد امام رضا (ع) گفت: امروز انقلاب اسلامی با عظمت‌تر از گذشته در جهان می‌درخشد و به جهانیان اعلام می‌داریم همچنان گوش به فرمان فرامین و دستورات پیامبر و دین او هستیم و آفرین بر شما که چنین رزمایش بزرگی را برگزار کردید.

وی ادامه داد: امیدواریم این خروش و خشمی که درجهان اسلام علیه مستکبرین جهان ایجاد شده فرو ننشیند تا ریشه ظالمان و دشمنان اسلام را براندازد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز حدود ۲۴ سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد اظهار داشت: هر چه از آن دوران فاصله می‌گیریم به عظمت و اهمیت تاثیر آن در ادامه راه الهی پی می‌بریم.

سردار جعفری ادامه داد: درود بر خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و همه آنهایی که این حماسه بزرگ را آفریدند و دستاوردهای بزرگی را از دوران دفاع مقدس به ارمغان گذاشتند.

وی در ادامه سخنرانی به دستاوردهای انقلاب اسلامی از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد بزرگ این بود که پیروز جنگ نظامی شدیم و این پیروزی نظامی علیه دشمن، ابتدایی‌ترین دستاوردی بود که بدست آوریم.

فرمانده کل سپاه با بیان این مطلب که پیروزی خود را در سال ۱۳۶۱ به دست آوردیم و موفق شدیم تمامی سرزمین‌های اشغال شده کشورمان را آزاد کنیم گفت:  عدم اطمینان به صدام و هوشمندی امام  جنگ را تا ۶ سال دیگر ادامه دادیم و نتیجه آن صدور انقلاب به جبهه بود.

وی همچنین تصریح کرد: اهدافی را که دشمن آغاز کرده بود تا جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرد میسر نشد و انقلاب اسلامی به بهترین نحو به جهان صادر شد.

سردار جعفری با اشاره به فرموده امام (ره) مبنی بر اینکه ما در جنگ انقلاب را به جهان صادر کردیم گفت: حقیقتا صدور آرمان‌های انقلاب به جهانیان عکس اقدام‌های دشمن بود و استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد.

فرمانده کل سپاه محکم شدن پایه‌های نظام اسلامی را از دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: همانگونه که امام(ره) فرمودند ریشه‌های انقلاب اسلامی را در جنگ پربار کردیم. امروز هم انقلاب اسلامی راه خودش را با افتخار ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گفت: موفقیت ما در جنگ نابرابر هشت ساله سبب استمرار انقلاب اسلامی شد و استمرار انقلاب اسلامی موجب به پا خاستن بیداری اسلامی در جهان شده است و درود به حماسه‌افرینان دفاع مقدس و بسیجیان که همچنان پس از جنگ هم راه مقدس الهی را ادامه می‌دهند و امروز شاهد حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی در جهان هستیم.

سردار جعفری امید به موفقیت، استواری، پایداری و مبارزه در نظام‌های استکباری و ظالم سرمایه‌داری جهان را از دیگر دستاوردهای به دست آمده از دوران هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت: امیدواریم که با همت و عنایت الهی ظلم و استکبار جهانی برچیده شود و تمامی زمینه‌ها برای ظهور آقا امام زمان فراهم شود.

وی وارد کردن ضربه‌های تکان‌دهنده و  جبران ناپذیر را به نظام استکباری را دیگر دستاورد انقلاب اسلامی در دوران ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد و تصریح کرد:‌ حقیقتا رزمنده‌های عزیز ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی تمام برنامه‌های دشمن را به هم ریختند و نکته‌ای که به آن مردم و به خصوصی بسیجیان باید توجه کنند مقابله دشمنان ایران با نظام انقلاب اسلامی به خاطر همین پیامدها و ضربه‌های جبران ناپذیری است که از انقلاب اسلامی دریافت کردند.

فرمانده کل سپاه با طبیعی خواندن توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر دشمن، دشمنی نمی‌کرد ما باید نسبت به درستی انقلاب اسلامی شک می‌کردیم؛ دشمنان همه توطئه‌های که در توانشان بوده انجام داده اند اما به جایی نرسیده‌اند.

سردار جعفری در ادامه به تلاش‌های دشمنان جهت ضربه زدن به انقلاب اسلامی در بعد نظامی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی اشاره کرد و گفت: در بعد نظامی در دهه اول جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند و سپس در دهه چهارم انقلاب اسلامی تهدیدهای نظامی را در دستور کار قرار داده‌اند و می‌خواهند ما را از ادامه کار در راه انقلاب اسلامی بازدارند ولی حرکت انقلابی مردم محکم‌تر شده است و به همین دلیل است که دیگر به خودشان اجازه نمی‌دهند بیشتر از این تهدید نظامی کنند.

وی همچنین تصریح کرد: ما شاهدیم که وقتی رژیم صهیونیستی تهدیدش علیه انقلاب اسلامی را انجام می‌دهد آمریکایی‌ها به آنها هشدار می‌دهند و این دستاورد بزرگی است که در بعد امنیتی انقلاب اسلامی به دست آمده و ارزشمند است.

فرمانده کل سپاه با بیان این مطلب که در بعد امنیتی دشمنان هرچه توانسته‌اند انجام داده اند و می‌دهند یادآوری کرد: قبل از جنگ تحمیلی ناامنی‌های کردستان، خوزستان و هر منطقه‌ای را که زمینه ایجاد ناامنی را داشت بوجود ‌آوردند ولی با برخورد نیروهای مردمی و بسیج  متوقف شدند.

سردار جعفری با بیان این مطلب که دشمنان با بزرگنمایی مشکلات سیاسی و اجتماعی به دنبال دامن زدن بر اغتشاشات شهری بودند گفت: نمونه بزرگ این فتنه را در سال ۸۸ دیدیم که با حمایت قاطع آمریکایی‌ها به وقوع پیوست ولی با هوشیاری مردم آن فتنه نیز خنثی شد و ۹ دی پاسخ کوبنده و محکم به تهدیدات دشمن بود.

وی تاکید کرد: ۹ دی درس بزرگ و اساسی را به دشمن داد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه باید هوشیاری حفظ شود تا دشمنان از تهدیدات امنیتی نتوانند بهره‌ای ببرند گفت: به دلیل امنیت ملی خوبی که در کشور حاکم است تلاش‌های آنها بی‌نتیجه خواهد ماند.

سردار جعفری در ادامه به تهدیدات دشمن در بعد اقتصادی اشاره کرد و گفت:‌ تهدیدات اقتصادی از دوران دفاع مقدس شروع شده و تاکنون ادامه داشته و امروز به اوج خود رسیده هرچند این تهدیدات نیز نفس‌های آخر خود را می‌کشد و معتقدیم باید به خاطر باقی ماندن پرچم لا‌اله‌الاالله سختی‌ها را تحمل کرد و استمرار انقلاب اسلامی ما سختی‌های این تهدیدات را از بین خواهد برد.

وی با درخواست این موضوع که مسئولان باید همت کنند تا مشکلات اقتصادی برطرف شود گفت: ما در کشورمان از سرمایه‌های انسانی و ذخایر عظیم اقتصادی بهره‌مند هستیم و باید از آنها به نحو احسن استفاده شود.

فرمانده کل سپاه تلاش دشمنان را در تهدیدات سیاسی، ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و نگرانی یاد کرد و گفت: امروز هم با دامن زدن به شبهات سیاسی آنها راه خود را ادامه می‌دهند تا مسلمانان منطقه را نسبت به ایران بدبین کنندکه البته آنها این حرفها را باور ندارند.

سردار جعفری تهدید در بعد فرهنگی را از دیگر تهدیدات پیش روی انقلاب اسلامی بر شمرد و گفت: تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را که دشمن مدتها است شروع کرده امروز به جنگ نرم فرهنگی تبدیل کرده است که البته مقام معظم رهبری هم فرمودند دشمن با ما جنگ فرهنگی می‌کند و ما در چنین جنگی قرار داریم.

وی هدف دشمن از تهدیدات فرهنگی را ایجاد تزلزل در باورها و اعتقادات مردم دانست و  افزود: امروز اقدامات خوبی در بسیج برای مقابله با این نوع تهدید صورت گرفته است.

فرمانده کل سپاه با بیان این مطلب که دشمن هر اندازه که تهدیدات خود را بیشتر می‌کند بازتاب آن منفی‌تر می‌شود اظهار داشت: با تبعیت از مشی الهی بر نقشه دشمنان غلبه خواهیم کرد و خشم مسلمانان دامن آنها را خواهد گرفت.

سردار جعفری خطاب به بسیجیان گفت: یک بسیج و مدافع انقلاب که قدر میهن انقلاب خود را می‌داند و دین خدا را یاری می کند باید به تکلیف امروز خود بیشتر از گذشته پی ببرد .

وی با بیان این مطلب که این آمادگی‌ها یک بعد سازمانی دارد که سپاه به عنوان متولی بسیج وظیفه دارد برای این آمادگی‌ها بستر سازی کند افزود: بسترسازی‌های خوبی را در ابعاد امنیتی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در بیان بسیجیان ایجاد کرده‌ایم چرا که هر کدام از تهدیدها یک سازمان خاص را طلب می‌کند و این سازمان‌ها برای مقابله با انواع تهدیدات دشمن فراهم شده است.

فرمانده کل سپاه در ادامه به تشکیل گردان‌های امام حسین،‌امام علی، عاشورا و بیت‌المقدس برای مقابله با تهدیدات دشمنان اشاره کرد و گفت:‌ پیش‌بینی ما از پیشرفت کار گردان‌ امام حسین بسیار خوب و حتی ۵ سال جلوتر است و امروز بیش از ۴۰۰ گردان امام حسین آماده دفاع هستند  واین سطح آمادگی در دوران دفاع مقدس هم نبوده است.

وی نقش گردان امام علی (ع) را مقابله با تهدیدات امنیتی دانست و اظهار داشت: استقبال خوبی از سوی بسیجیان در گردان امام علی(ع) صورت گرفته است و بیش از ۱۰۰ گردان امنیتی به نام امام علی (ع) تشکیل شده است که در آن بسیجیان آماده تامین امنیت و آرامش مردم هستند.

سردار جعفری با بیان این مطلب که گردان عاشورا از ۲۰ سال پیش سازماندهی شده و امروز ماموریت‌های مشخصی دارد گفت:‌ گردان عاشورا از دو ماموریت اصلی و فردی برخوردار است؛‌در ماموریت‌های اصلی، وظیفه دفاع از هر کوی و برزن که مورد هدف دشمن است را برعهده دارد و در بعد فردی باید در مقابله با تهدیدات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با همکاری با سایر گردان‌ها حضور فعالی داشته باشد، یعنی بیشترین نقش خود را در مقابله با جنگ نرم ایفا نماید.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: بیش از سه هزار گردان عاشورا در کل کشور تشکیل شده است.

وی همچنین به تشکیل گردان بیت‌المقدس در سازمان بسیج اشاره کرد و ادامه داد:‌ گردان‌های بیت‌المقدس از طبقه‌بندی عظیمی برای دفاع در مقابل تهدیدات دشمن تشکیل شده‌اند.

سردار جعفری تاکید کرد: هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی میزان آمادگی بسیج به اندازه امروز نبوده است.

فرمانده کل سپاه در ادامه به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام انقلاب اسلامی در جنگ فرهنگی اشاره کرد و گفت: هدف دشمنان در جنگ فرهنگی نیروهای پیشتاز انقلاب اسلامی و مدافعان اصلی انقلاب که بسیجیان پاسدار و مومن هستند و برای مقابله با آنها باید آمادگی‌مان را بالا ببریم.

وی افزود: امروز برای مقابله با تهدیدات فرهنگی و در قالب حلقه‌های صالحین در سراسر کشور یک اقدام انقلابی خوبی دست زده‌ایم و با جذب بسیجیان به حلقه‌های صالحین از آمادگی خوبی برخوردار هستند و هر ماه به تعداد این حلقه‌ها اضافه می شود.

سردار جعفری با بیان این مطلب که این میزان آمادگی از الزامات وعده‌های الهی است که باید به صورت کامل فراهم شده تا زمینه ظهور آقا امام زمان(عج) فراهم شود گفت: وظایفی که بر دوش بسیجیان است امروز در ۴ موضوع افزایش مهارت و توان تخصصی بسیج در سازمان‌های مربوطه، تعمیق معنویت و ایمان‌افزایی، عمق بخشیدن به بصیرت و عمل به موقع و به هنگام و هوشمند خلاصه می‌شود.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر دو مقوله تعمیق معنویت و ایمان‌افزایی و عمق بخشیدن به بصیرت خاطرنشان کرد: اگر در مورد سوم غفلت کنیم ممکن است از همراهی با کاروان انقلاب باز بمانیم و یا به صورت تماشاچی نظاره گر باشیم و یا خدایی نکرده جلوی انقلاب اسلامی را بگیریم.

وی در پایان در خصوص عمل به موقع و به هنگام و هوشمند بسیجیان نسبت به تک‌تک تکالیف انقلاب اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند بسیجیان عزیز در هر شرایطی باید بصیرت  و آگاهی خود را تا بی‌نهایت حفظ کنند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.