آمریکا کردها را مجهز می کند؟

منابع آگاه معارض کرد از گفت‌وگوهای محرمانه رئیس منطقه کردستان در آمریکا با سفیر عربستان در این کشور برای تسلیح کردها علیه دولت فدرالی و مرکزی عراق خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری “نهرین نت”،منابع آگاه از معارضان کردی تاکید کردند که “مسعود البارزانی” رئیس منطقه کردستان دیداری طولانی با “عادل الحبیر” سفیر عربستان در واشنگتن انجام داده است و طی آن به بررسی تحولات جاری در عراق و منطقه و تلاش برای گسترش فوری روابط میان ریاض و کردستان پرداخته است.

بر اساس این گزارش، این دیدار که در سفر اخیر بارزانی به واشنگتن صورت گرفته است، فضای حاکم بر گفت‌وگو بسیار فراتر از یک دیدار پروتکلی بود و موضوعات مهمی در آن مورد بررسی قرار گرفت. بحران ایجاد شده میان بارزانی و دولت عراق و شخص “نوری المالکی”، پرونده “طارق الهاشمی” که به کردستان عراق گریخته بود و امکان توسعه هماهنگی‌ها و همکاری‌ها با هاشمی و فهرست العراقیه برای براندازی دولت مالکی از مهمترین مسائل بررسی شده در این نشست بود.

به گفته منابع آگاه، سفیر عربستان در آمریکا به بارزانی اعلام کرد که از جانب پادشاه عربستان و دولت سعودی برای توسعه روابط در تمامی ابعاد با کردهای منطقه کردستان عراق تام الاختیار است و مجاز است که از طرف پادشاه عربستان درباره نحوه مقابله با ائتلاف شیعی و دولت دارای اکثریت سیاسی در عراق که مالکی در راس آن قرار دارد، سخن بگوید.

بر اساس این گزارش، سفیر عربستان به بارزانی ابلاغ کرد که ریاض برای حمایت از نیروهای مسلح کرد موسوم به “پیشمرگه” و تسلیح آنها به سلاح‌های سنگین، کاملا آمادگی دارد و این اقدام را با هدف جلوگیری از هرگونه دخالت دولت فدرالی عراق در امور داخلی منطقه کردستان انجام خواهد داد.

ناظران سیاسی بر این باورند که منطقه کردستان عراق در کنار استانبول بهترین ابزار لازم برای براندازی دولت مالکی هستند و در مرحله اجرای طرح سعودی – قطری در عراق و ایجاد جنگ طائفه‌ای و مسلحانه با رنگ وبوی اختلافات مذهبی و طائفه‌ای بسیار مفید خواهد بود.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.