آیت‌الله حائری شیرازی: هدف استکبار استحاله اخلاقی و علمی ملت‌ها است

جمعه ۲۲ اردیبهشت – ۰۱:۴۵:۰۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – آیت‌الله حائری شیرازی گفت: استکبار زنجیرها را در ظاهری خوب، با عناوینی چون کمک، خیر‌خواهی و… در کشورهای مختلف می‌آورد تا ملت‌ها را به استحاله اخلاقی و علمی بکشد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، آیت الله حائری شیرازی در همایش «صلح از نگاه اسلام» که از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت:‌ کمک به مستمندان ارتباطی به مؤمن بودن یا کافر بودن آن ندارد، وظیفه ما یاری رساندن است.
عضو خبرگان رهبری با بیان این که خدمت رسانی ادیان در کمک کردن است، ولی آنچه استکبار در قالب کمک کردن به مستمندان ارائه می‌کند، برای تسخیر ملت‌هاست، گفت: این که کشورهای استکباری با عنوان کمک، وارد برخی کشورها می‌شوند، هدف آنها، به زنجیر کشیدن مردم است.
وی افزود: برخی کشورهای استکباری، دانشگاه‌هایی را با عنوان یاری رساندن به سطح علمی ملت‌ها در کشورهای مختلف راه‌اندازی می‌کنند،‌ ولی هدف آنان، جلوگیری از رشد علم و دانش در آن کشور و استحاله اخلاقی و علمی مردم است.
عضو خبرگان رهبری با بیان این که استکبار، خشونت را با نام خدمت و محبت جلوه می‌دهد، ادامه داد: ما بدون هیچ گونه تعارفی می‌گوییم که آمریکا و ‌انگلیس به دروغ می‌گویند که طرفدار آزادی هستند، آزادی واقعی از سوی ادیان ارائه می‌شود. ادیان هیچگاه به دنبال حل مسائل با اجبار نبودند و هر کاری که با اجبار انجام شود، نمی‌تواند رنگ دینی داشته باشد.
وی با تأکید بر این که ادیان الهی، بر اساس محبت بنا نهاده شده‌اند،‌ اذعان داشت: هر جا دین است،‌محبت است و هر جا که دین نباشد، محبت واقعی وجود ندارد؛ دین با دوستی آغاز و با دوستی نیز پایان می‌یابد.
حائری شیرازی خاطرنشان کرد: محبت، انسان را به خدا و انبیا وصل می‌کند. البته محبت تنها محدود به اسلام نمی‌شود، بلکه در تمامی ادیان الهی وجود دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۱۱۳۴۵۰۰۲۰۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.