آژانس در راستای صلح جهانی به کار حرفه‌ای خود در قبال ایران ادامه دهد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای صلح جهانی به کار حرفه‌ای خود در قبال برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ادامه داده و مقابل سوء استفاده‌های کشورهای استکباری را بگیرد.

مصطفی قوام در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اخبار کذب منتشر شده در رسانه ها پیرامون ادعاهای جدید رسانه‌های غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت:  آمریکا و غرب همواره سعی دارند تا با لابی‌گری و کارشکنی‌ها مجامع بین المللی را تحت الشعاع قرار دهند و عناصر دست نشانده‌شان را به اینگونه مجامع وارد کرده و از این طریق اطلاعات را در اختیار بگیرند.

وی افزود:‌ جمهوری اسلامی ایران همواره با رویکرد صادقانه گزارش‌های خود را به اطلاع آژانس رسانده اما آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی سعی دارند تا با فرافکنی و شایعات خبری، در روند مذاکرات هسته‌ای ایران خلل ایجاد کنند.

قوام در ادامه تاکید کرد: اعلام اخبار کذب مبنی بر افشای اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران نوعی تخلف محسوب شده و آژانس باید با این گونه کارشکنی‌ها برخورد کرده تا هم کارشناسان آژانس به بهترین شکل به انجام کارهای خود در راستای صلح جهانی عمل کرده و هم مقابل سو استفاده‌های کشورهای مستکبر گرفته شود.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: غرب با نشان دادن چهره‌ای دو گانه در روند مذاکرات از سویی خواهان ادامه مذاکرات بوده و از سویی دیگر سعی دارد از طرف ایرانی امتیاز بگیرد و در این مسیر آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی از هیچ تلاشی برای به بن بست رسیدن این مذاکرات فروگذار نیستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون و نقش چشمگیر کشورمان در معادلات منطقه  سبب شده تا طرف غربی نگاه واقع بینانه تری به روند مذاکرات داشته باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.