آیا شما هم موهای سفید دارید؟

سفیدی مو می‌تواند علامت بروز بعضی از بیماری‌های داخلی یا بیماری‌های خود ایمنی بدن باشد.

باشگاه خبرنگاران: سفیدی مو اگر در سن معمول آن رخ دهد، ناشی از کاهش فعالیت سلول‌های رنگدانه‌ساز یا ملانوسیت‌هاست که ابتدا موها خاکستری، سپس سفید می‌شود.

یکی از نشانه‌های در تعادل بودن بدن، وجود موهای سالم است؛ زمانی که تندرست هستیم و از نظر روحی در وضعیت خوبی قرار داریم به احتمال زیاد موهایمان نیز درخشان و شاداب به نظر می‌رسند؛ هنگامی که از نظر روحی در وضعیت نامطلوبی قرار می‌گیریم یا به بعضی از بیماری‌ها مبتلا می‌شویم، موهایمان شادابی خود را از دست می‌دهند، گاهی شروع به ریزش می‌کنند و به دلیل فعالیت زیاد غدد چربی به سرعت چرب می‌شوند.

استفاده از موادی که هیچ بار تغذیه‌ای برای بدن ندارند؛ فقط شکم پر کنند و بدن را با فقر مواد غذایی روبرو می‌کند، خود از عوامل مؤثر در سفید شدن و ریزش مو هستند؛ موادی چون چیپس، پفک و تخمه از همین دسته‌اند.

استعمال سیگار باعث جمع شدن چربی زائد در حول پیاز مو شده و مانع رسیدن مواد غذایی به آن می‌شود؛ استرس می‌تواند سبب بروز مشکلات ناگهانی در پوست و مو شود و همین مشکلات نیز به خودی خود می‌توانند بر شدت استرس بیفزایید.

نکته:

۱-سعی کنید که در برنامه غذایی خود از سبزیجات و میوه‌های تازه بسیار استفاده شود و خوردن سبزیجاتی چون کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج توصیه می‌شود.

۲-رژیم غذایی نامناسب و عاری از فلزاتی چون منگنز، روی، آهن و مس را در بروز سفیدی زودرس مو مؤثر می‌دانند.

۳-از رسیدن گرد و خاک و دود به موهایتان جلوگیری کنید که دشمن مو هستند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.