آیا قطره آهن دندانها را می پوساند؟

۱فروردین ۱۳،
ممتاز نیوز : دکتر عبدالحمید ظفرمند متخصص دندانپزشکی کودکان و متخصص ارتودنسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برای سلامت عمومی کودکان در بعضی موارد بنا به تشخیص پزشک داروهایی به طور معمول یا متداول تجویز می‌شوند که از جمله این داروها می‌توان به قطره آهن اشاره نمود.
 
وی تصریح کرد: قطره آهن برای کودکان زمینه‌ای برای ایجاد پوسیدگی نیست ولی اگر چنانچه مواد قندی که به طور معمول و در حد بالا در این گونه داروها وجود داشته باشد می‌تواند در صورت عدم رعایت بهداشت دهان سبب پوسیدگی دندان ها شود.
 
این متخصص متذکر شد: شایان ذکر است که قطره آهن به لحاظ ترکیب دارویی سبب رسوب رنگدانه‌های قهوه ای رنگ روی سطوح دندان ها می‌شود.

 لذا پیشنهاد می‌شود: استفاده از قطره آهن به صورت محلول در مقدار مناسبی از آب آشامیدنی یا به شرط رعایت دقت والدین در انتهای زبان کودک چکیده شود و در این صورت مصرف کمی یا مختصری آب آشامیدنی به تنهایی بلافاصله بعد از مصرف داروی قطره آهن سبب جلوگیری از عوارض دندانی آن می‌شود.
 
دکتر ظفرمند تاکید کرد: از مصرف دارو برای سلامتی کودک ضروری است و بنا به پیشنهاد پزشک لازم است پس برای رفع عوارض دندانی آن مراجعه به دندانپزشک و جرم گیری بهترین پیشنهاد است.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.