آیین اختتامیه نخستین یادواره هنری مفاخر ری (قبله تهران) برگزار شد

به گزارش ایرنا، این مراسم شامگاه سه شنبه با حضور داوران یادواره، روسای حوزه هنری استان تهران و شهرستان ری و معاون فرهنگی تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع ) و برخی از روسای ادارات شهرستان در سالن ولیعصر (عج ) فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

این گزارش حاکیست در این مراسم حاج عباس سلیمی معاون فرهنگی تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع ) پیام آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت این آستان مقدس را خطاب به یادواره هنری مفاخر ری قرائت کرد.

همچنین پخش کلیپ جشنواره مفاخر ری و اجرای نمایش ˈمن خودکشی نکردمˈ به کارگردانی سیامک گل سرخ از دیگر برنامه های این مراسم بود.

بنابراین گزارش در ادامه استاد نصیریان، مطالبی را در خصوص خود آموزی، دانستن، مطالعه و تجربه کسب کردن را برای تلاشگران نوجوان و جوان عرصه فرهنگ و هنر تئاتر بیان داشت .

در این مراسم ضمن تجلیل از استاد نصیریان، از هنرمندان برگزیده یادواره، سیامک گل سرخ کارگردان (من خودکشی نکردم)، کاظم دانشی کارگردان (ناخدا و پسرش)، خدایار کاشانه کارگردان ( اولویت باکیه )، سجاد بهرمند کارگردان (جعبه کیمیاگری)، پریسا صیف کارگردان (توریست) و کاظم دانش کارگردان (یاد آوری خاطرات ) که از منتخبین این یادواره بودند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

همچنین در این مراسم دبیر جشنواره یادواره مفاخر هنری ری ˈقبله تهران ˈ گزارشی را از عملکرد این یادواره ارایه کرد.

کوروش زارعی گفت: در ابتدا برای این یادواره ۵۰ اثر نمایشی به دبیرخانه ارسال شد که تنها ۲۰ اثر نمایش مورد بازبینی قرار گرفت.

وی افزود: هیات بازبینی این یادواره پس از بازبینی نهایی نمایش‌های خیابانی رسیده به این یادواره شش اثر را برای اجرای عمومی انتخاب کردند که طی سه روز در تاریخ های ۲۷ الی ۲۹ شهریورماه در سطح بوستان‌ها و مراکز فرهنگی و هنری شهرری به اجرا درآمد.

وی تاکید کرد: این یادواره به همت حوزه هنری استان تهران مرکزری در دو بخش زندگینامه، خاطرات و داستان‌های مرتبط با مفاخر متولد و ساکن شهرری و مفاخر مدفون شده در شهرری و بخش ویژه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

۱۱۹۴/۶۹۹

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.