آ.آر.دِ:مادریدی ها دراعتراض به بحران بیکاری، سه روز به خیابانها میریزند

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۲۵

بحران بیکاری، بار دیگر مردم خشمگین اسپانیا را به خیابانهای مادرید کشانده است.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، اشتفان شاف، خبرنگار کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ.آر.دِ» در این باره گفت: شب گذشته، میدان اصلی شهر مادرید، پایتخت اسپانیا مملو از جمعیت معترض و عصبانی اسپانیا بود. او با اشاره به اینکه در حال حاضر بحران مالی و بیکاری، چشم انداز آینده شرایط زندگی در این کشور را برای مردم اسپانیا رقم می زند، خاطر نشان کرد: از غروب دیروز، بالغ بر ده هزار شهروند اسپانیایی از جمله کارلوس گارسیا که یک محقق بیکار است در خیابانهای مادرید شروع به تظاهرات اعتراض آمیز کرده اند.
۰۰:۰۰:۲۵٫۰۶
گارسیا گفت: ما اینجا هستیم که به صراحت بگوییم آن نظامهای جهانی که تاکنون به مورد اجرا گذارده شده اند، دیگر کارایی خود را از دست داده اند. این قوانین باید تغییر کنند.
اشتفان شاف ادامه داد: در بخشی از راهپیمایی غروب دیروز، شماری از تظاهرات کنندگان با اجرای یک کنسرت، اعتراض خود را نشان دادند. ویلوتا گارسیا، نوازنده بیست و شش ساله ویولون که او نیز جویای کار است، گفت:
۰۰:۰۰:۵۴٫۱۷
می خواهم به تصمیم گیران بگویم تنها سلاح ما ریختن به خیابانها و یا نواختن موسیقی است.
ویلوتا پیشتر نمایشگاهی را برگزار کرده بود که تصاویر مربوط به یکسال پیش جنبش اعتراض آمیز هزاران نفری مردم اسپانیا را که برای ماهها با برافراشتن چادر در آنجا زندگی می کردند، نشان می داد. در این تصاویر، معترضان در حال مباحثه یا اقدامات تحریک آمیز نیز نشان داده شدند.
۰۰:۰۱:۲۴٫۲۴
ویلوتا گارسیا در ادامه صحبتهایش در مورد تجمعات سال گذشته گفت: این واقعا یک رویداد اجتماعی بی نظیر بود. آن موقع ما این احساس را داشتیم که واقعا می توان اوضاع را تغییر داد.
خبرنگار آ.آر.دِ افزود: اما با این حال این جنبش همچنان به راه خود ادامه می دهد. در این میان کارلوس گارسیا، همان پژوهشگر بیکار اسپانیایی که به کمک (ابزار ارتباطی) اینترنت، راه این جنبش را دنبال می کند، معتقد است: درست همانند مساله یونان، هر کدام از شهروندان باید هزینه گمانه زنی ها و ارزیابی ها را طور دیگری پرداخت کنند.
هر چند تظاهرکنندگان این خشم ده هزار نفری از یک اعتراض خیابانی سه روزه خبر داده اند اما مقامات دولتی، درست برعکس بدنبال جلوگیری از چادر زدن معترضانند. از این رو احتمال درگیری و زد و خورد وجود دارد.

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.