ائتلاف اصولگرایان بر روی کاندیداها اشتباه محض است/ گروه‌ها برنامه محور باشند

عشرت شایق در گفتگو با خبرنگار مهر، غلفت از حق را عامل چند دستگی در اصولگرایان دانست و گفت: برخی از اصولگرایان مولفه ها و معیارهای شخصی را جایگزین شاخص های اصولگرایی کرد ه اند و امروز می بینیم که اختلاف ها در سلیقه ، روش و نظر، تبدیل به اختلاف در مبانی و بنیان شده است.

لزوم بازنگری در معیارهای اصولگرایی

وی با بیان اینکه اختلاف و رقابت میان اصولگرایان در انتخابات آینده موجب ایجاد فرصت برای جریان رقیب و دشمنان خواهد شد، ادامه داد: ولایت محوری و اسلام محوری در برخی از گروههای اصولگرایی جای خود را به خودمحوری، نظرمحوری و شخص محوری داده است که این امر رسیدن به وحدت را ناممکن می سازد.

شایق وحدت کلمه را دلیل مقاومت و ایستادگی مردم در برابر توطئه های دشمنان دانست و گفت: باید طوری حرکت کنیم که با وجود تفاوت ها و اختلاف سلیقه ها نگذاریم وحدت کلمه آسیب ببیند؛ چراکه با خدشه وارد شدن به وحدت جریانات رقیب حتما بر جریان اصولگرایی فائق خواهند آمد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، افزود: مثلا در گرانی های اخیر، دولت و مجلسی که در اختیار اصولگرایان است به جای اینکه با کمک یکدیگر مشکلات را حل کنند ، فرافکنی ها و ایجاد چالش می کنند. 

شایق تصریح کرد: بنابراین با توجه به شرایط فعلی اصولگرایان نیاز است که  شاخص ها در این جریان بازنگری و مولفه ها و معیارهای شخصی کنار گذاشته شود.

انتخاب رئیس جمهور نیازمند یک خرد و کار جمعی است

وی با بیان اینکه وحدت برای انتخابات آتی سخت است، خاطرنشان کرد: انتخاب رئیس جمهور نیازمند یک کار و خرد جمعی است؛ لذا باید برای بکار گیری خرد جمعی در انتخابات آینده تمرین کرد که یکی از ابزارهای تحقق آن شکل گیری ائتلاف هایی بر اساس برنامه است.

ائتلاف باید برنامه محور باشد نه فرد محور

وی با بیان اینکه رقابت باید تنها در حوزه برنامه باشد، اظهارداشت: اینکه گروها واحزاب سیاسی روی شخص با هم به نتیجه برسند اشتباه محض است؛ ائتلاف ها باید برنامه محور باشد و کاندیداها نیز بر اساس شایستگی ها و ظرفیت هایشان و اینکه چقدر می توانند آن برنامه ها عملیاتی کنند، انتخاب شوند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، افزود: آنچه که بیشتر درانتخابات شاهدیم این است که احزاب پشت یک کاندیدا جمع می شوند و تمام شرایط را برای وی مهیا می کنند درحالیه ممکن است آن فرد ویژگی ها و شرایط لازم را نداشته باشد.

تعداد واجدین شرایط برای ریاست جمهوری به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد

همچنین شایق با مضموم دانستن تعدد کاندیداهای انتخاباتی گفت: کسانیکه ظرفیت و شایستگی رئیس جمهور شدن را دارند به تعداد انگشتان یه دست هم نمی رسد و نام افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده اند در حد و اندازه این پست نیستند.

شرایط کاندیداتوری باید محدود شود

وی با ضروری دانستن بازنگری در قانون انتخابات و محدود کردن شرایط کاندیداتوری، خاطرنشان کرد: امروز می بینیم عده ای برای بازارگرمی با سیاه نمایی اعمال دولت به دنبال مطرح کردن خودشان برای کسب پایگاه اجتماعی هستند؛ که این یک ترفند سیاسی بیش نیست؛ لذا باید با اصلاح قانون انتخابات شرایط و ویژگی های یک کاندیدای ریاست جمهوری را سخت و محدود شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.