ابراز امیدواری مسکو نسبت به عادی‌سازی روابط روسیه-گرجستان

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد‌، مسکو امیدوار است نتایج انتخابات پارلمانی گرجستان به عادی‌سازی روابط دو کشور کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور از تحولات و توسعه در گرجستان استقبال می‌کند و انتظار دارد نتایج انتخابات پارلمانی در این کشور باعث عادی‌شدن روابط روسیه-گرجستان و ایجاد روابط سازنده در منطقه شود.

رییس‌جمهوری گرجستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که حزب وی در انتخابات پارلمانی شکست خورده است. بدین ترتیب حزب رویای گرجستان به عنوان اصلی‌ترین حزب جناح مخالف این کشور توانست اکثریت را در پارلمان به دست آورد.

دمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد، حزب حاکم این کشور آماده است تا مذاکراتی را با گرجستان برای گسترش روابط میان دو کشور انجام دهد.

پیروزی حزب بیدزینا ایوانیشویلی، رهبر مخالفان گرجستان که از او به عنوان فردی نزدیک به روسیه یاد می‌شود، سوالاتی را در مورد سیاست او در نوع رابطه‌اش با اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مطرح کرده است. با این حال، ایوانیشویلی در مصاحبه‌ با یورونیوز در تفلیس ضمن تاکید بر این که استراتژی اصلی او پیوستن به اتحادیه اروپا است، افزود که تغییری در این استراتژی نخواهد داد.

او در پاسخ به این سوال که برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی چه خواهد کرد، گفت: امروز بازرگانان گرجی آماده صادرات محصولات خود به بازار اروپا یا آمریکا نیستند. در قدم اول بهتر است که ما به بازار روسیه بازگردیم زیرا بازرگانان ما به تجارت با بازار این کشور عادت بیشتری دارند اما مشکل اصلی این است که ما تولیدات داخلی قابل ملاحظه‌‌ای نداریم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.