اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه با حضور ضرغامی افتتاح شد

سینماپرس-گروه تلویزیون/ اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) با حضور رئیس سازمان صداوسیما در کره جنوبی آغاز به کار کرد.

به گزارش سینماپرس، بیش از ۶۰۰ تن از روسا و مقامات عالی رتبه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه در سئول گرد هم آمدند تا درباره همکاری های بیشتر، انتقال تجربه و حرکت در جهت ایجاد قطب رسانه ای مقتدر و مستقل از نظام رسانه ای انحصار گرایانه گفتگو کنند.

عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما به عنوان میهمان ویژه در مراسم رسمی گشایش نشست مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه که با سخنان لی میونگ باک رئیس جمهور کره جنوبی برگزار شد حضور داشت.

رئیس جمهور کره جنوبی در سخنانش با اشاره به فراگیری و گستردگی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه گفت: این اتحادیه نقش بسیار مهمی در تحولات و مقابله با چالش های فراروی جهان می تواند داشته باشد.

کیم، رئیس شبکه تلویزیونی کی بی اس کره جنوبی گفت: اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه مجموعه قدرتمند و منسجم است و می تواند با همکاری سازمان یافته به توسعه کشورهای عضو کمک کند.

گفتنی است، در حال حاضر این اتحادیه با ۶۰ کشور عضو و پوشش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر از جمعیت جهان، با ۲۵۰۰ زبان گوناگون با نفوذترین اتحادیه رسانه ای جهان شناخته می شود. در حاشیه این اجلاس تولیدات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شامل فیلم، سریال و مستند در غرفه سروش معرفی شده است.

ضرغامی رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران فردا در نشست مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه سخنرانی خواهد کرد.

بنابراین گزارش، اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه (ABU) در سال ???? تاسیس شد این اتحادیه از سال ???? شروع به کار کرده و با هدف همکاری، هماهنگی، فعالیت‌های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه‌ای، فنی، آموزشی، ورزشی، حقوقی و نیروی انسانی در میان اعضاء در جهت تقویت و توسعه رادیو تلویزیون‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ع.ت -ب.ب

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۷۳۲


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.