اجرای طرح جامع نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده منطقه ۲

اردیبهشت ۱۴۰۳

مشاور شهردار و رئیس دفتر توسعه شهری منطقه ۲ گفت: کلان شهر تهران با داشتن حدود ۱۷ درصد از جمعیت شهرنشین کشورمهمترین قطب جمعیتی محسوب می شود.

طباطبایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: منطقه ۲ شهرداری تهران با جمعیتی بیش از ۸۰۰ متر به عنوان یکی از بزرگترین مناطق ۲۲ گانه و معادل جمعیت برخی استان های کشورمان است.

رئیس دفتر توسعه شهری منطقه ۲ افزود: بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون ۳۷ درصد از جمعیت کلان شهر تهران دربیش از ۶۳۰ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم زندگی می کنند که منطقه ۲ تهران نیز علی رغم اینکه از مناطق توسعه یافته محسوب می شود لیکن سهمی از این مساحت فرسوده را دارا است که عمده تری لکه آن فرحزاد در شمال غربی و طرشت در جنوب منطقه است.

وی در ادامه تصریح کرد: به همین منظور شهرداری منطقه ۲ با همکاری سازمان نوسازی شهرتهران دفاتر خدمات نوسازی را در محلات و محدودهای دارای بافت فرسوده برای تصریح در اجرای طرح های بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های مذکور راه اندازی خواهد کرد.

طباطبایی در ادامه بیان داشت: با احداث دفاتر نوسازی، شاهد تبدیل فرآیندهای نوسازی به جریان به جریانی مردمی، کمک به تحقق مدیریت یکپارچه شهری، کمک به تامین نیازمندی های خدماتی در محلات، ارتقا کیفیت زندگی، ارتقا هویت محلی و تولید ارزش افزوده در بافتهای فرسوده خواهیم بود./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.