اجرای تمهیدات اقتصاد مقاومتی در سازمان صنایع کوچک

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای ایران با اشاره به تمهیدات سازمان در وضعیت اقتصاد مقاومتی گفت: هزینه تمام شده واحدهای صنعتی با استقراردر شهرکها و نواحی صنعتی کاهش می یابد.

 به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،فخراله مولایی با بیان اینکه  مقام معظم رهبری راه مقابله با فشارهای اقتصادی را در اجرای اقتصاد مقاومتی دانستند، گفت: کشورهای متخاصم با افزایش فشارهای اقتصادی قصد ضربه زدن به کشورمان را دارند اما هیچ زمان آرزوهای آنها محقق نخواهد شد، چرا که کشورمان در حوزه‌های مختلف و بخصوص صنعت به جایگاهی رسیده که می‌تواند در اکثر بخش ها خودکفا شود.

 وی با بیان اینکه تمام مسئولان نظام به اقتصاد مقاومتی و اجرا شدن آن اعتقاد دارند، تصریح کرد: کشوری که می‌خواهد استقلال خود را حفظ کند، باید هزینه‌های آن را پرداخت کند، بدین جهت در برابر تمام حیله‌ها و تحریم ها باید مقاومت کرد تا بتوان به برنامه‌ها و چشم‌انداز ۱۴۰۴ دست پیدا کرد.

 معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به این مطلب که کاهش قیمت تمام شده کالاها در شهرکهای صنعتی، استفاده بهینه از انرژی و نیروی انسانی و همچنین ایجاد پایانه حمل و نقل در شهرکهای صنعتی به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید کمک خواهد کرد، بیان کرد: اگر زیرساختهای لازم برای حوزه تولید فراهم شود، می‌توان از فشارهای تحریم کاست و طبق برنامه حرکت کرد.

   مولایی ادامه داد: در این زمینه به تمام مدیران استانی ابلاغ شده که تمام مشوقها و تخفیف هایی که در اساسنامه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران پیش‌بینی شده را طبق مقررات به واحد‌های تولیدی مستقر در صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ارائه کنند.

 وی با بیان اینکه در این راستا سعی کردیم بودجه سازمان متناسب با این ماموریتها افزایش یابد، خاطرنشان کرد: به این ترتیب امسال بودجه سازمان در بخشهای مختلفی چون کمکهای فنی و اعتباری، بودجه‌های بازسازی و نوسازی و بودجه طرح تملک در استانداری‌ها افزایش یافته است.

 وی افزود: با اینکه وظیفه‌ ذاتی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تنها تامین زیرساخت شهرکها است و وظیفه‌ای در تامین مالی واحد‌ها ندارد با این حال سعی شده تا با پیش‌بینی و ارائه‌ این بودجه‌ها از واحد‌های مستقر در شهرکها حمایت شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.