اجرای طرح آبخیزداری در یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع کشور

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: این سازمان امسال طرح‌های آبخیزداری را در یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع سرتاسر کشور اجرا می‌کند.

اجرای طرح آبخیزداری در یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع کشور

به گزارش ممتاز نیوز، مسعود منصور در حاشیه افتتاح بند سنگی خاکی شهید سیدحسن طباطبایی‌نسب نیسیان در دهستان برزاوند اردستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: افزون بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان طرح مصوب امسال برای آبخیزداری در کشور پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این طرح‌ها با توجه‌ به شرایط کشت هر منطقه اجرایی می‌شود و سهم استان اصفهان هم از این طرح‌ها نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان است که در صورت تامین منابع، عملیاتی خواهد شد.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه اظهارکرد: در اصفهان از مجموع ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار مرتع، طرح آبخیزداری در نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اجرا شده‌ است و نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار استحصال آب داشته که نشان می‌دهد که این طرح‌ها می‌تواند به مشکل بی‌آبی در استان پایان دهد.

وی درباره ضرورت ساخت بند سنگی خاکی نیسیان گفت: منطقه برزاوند اردستان به لحاظ بافت خاک، توپوگرافی منطقه و قسمت پایین دست آن و تامین آبیاری که از قنات‌ها حاصل می‌شود به‌شدت نیازمند آبخیزداری است و این طرح‌ از چهار ماه پیش آغاز شد.

منصور اضافه کرد: با اجرای این طرح‌، چهاربند سنگی خاکی و سه کف بند در مسیر آبراه‌هایی که دچار فرسایش شدید شده بودند، ایجاد شد، مسیر آنها مرمت و در مسیرهای منتهی به این بندها دیواره‌ها نیز بازسازی شد که امیدواریم با این اقدام قنات‌ها پرآب شود.

وی با اشاره‌ به خشکسالی‌های اصفهان و کمبود آب در این استان اظهارکرد: این معضل که فرونشست زمین را نیز به دنبال داشته است با اجرای طرح‌های از جمله بند سنگی خاکی با هزینه یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.