اجرای طرح پایلوت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تا پایان سال

۲۴م آذر ،
ممتاز نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور پرستاری از اجرای طرح پایلوت قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تا پایان امسال در کشور خبر داد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، دکتر فاطمه اسکویی در همایش منطقه ای پرستاران در مشهد با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران از سال قبل آغاز شده است، اظهار داشت: با تامین اعتبارات لازم قرار است این طرح تا پایان امسال در سه بیمارستان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، تهران و شهید بهشتی به صورت پایلوت اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه پس از اجرای آزمایشی قانون تعرفه گذاری پرستاری و بررسی موانع و رفع مشکلات، این قانون در سراسر کشور به اجرا درخواهد آمد اظهار داشت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری براساس نوع خدمات و عملکرد پرستاران اجرا و حقوق و دستمزد آن ها نیز بر این اساس پرداخت می گردد.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان در امور پرستاری با اشاره به اجرای قانون ارتقای بهره وری از مهر ماه سال قبل در مراکز درمانی زیر پوشش وزارت بهداشت، گفت: در سال جاری طرح پایش عملکرد مراکز درمانی اجرا کننده این قانون در دستور کار قرار گرفته است و بر این اساس عملکرد هر دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

اسکویی مهمترین مشکل اجرای قانون ارتقاء بهره وری در کشور را کمبود نیرو عنوان کرد و اظهار داشت: به همین منظور در سال جاری ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های پرستاری در تمامی مقاطع دو برابر افزایش یافته است که تا چهار سال آینده بتوان کمبود نیرو را با جذب پرستاران دانش آموخته مرتفع کرد .

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.