اجرای طرح پژوهشی سنجش میزان رضایت مشتریان صنعت بیمه

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، این پژوهشکده در راستای اهداف بیمه مرکزی در ارتباط با حفظ حقوق بیمه‌گذاران شرکت‌های بیمه، به سنجش میزان رضایت آنها می‌پردازد.

حقیقی مدیر گروه پژوهش عمومی پژوهشکده بیمه با تأکید بر این که، نتایج این تحقیق در طرح رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: کسب رضایت مشتریان نه تنها از نظر رقابتی باید مورد توجه قرار گیرد، بلکه از منظر اخلاقی نیز باید به آن توجه کرد.

وی گفت:‌ مشتریان شرکت‌های بیمه در قبال حق بیمه پرداختی خود باید خدماتی متناسب با آن در جهت پوشش ریسک‌های خود دریافت کنند.

وی افزود: در دنیای رقابتی امروز، صنعت بیمه در ایران باید عملکردی در مقیاس جهانی داشته باشد تا بتواند با رقبای منطقه‌ای و جهانی رقابت کند.

حقیقی گفت: به همین دلیل، تأمین نیازهای مشتریان و جلب رضایت آنها از محورهای مهمی است که در این صنعت باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به طرح سنجش میزان رضایت مشتریان شرکت‌های بیمه، افزود: همکاری شرکت‌های بیمه در اختیار قرار دادن اطلاعات مورد نیاز و همکاری با دست‌اندرکاران این پژوهش از نیازمندی‌های اساسی این طرح است که می‌تواند در آینده ارتباط متقابل صنعت بیمه و مشتریان، در ارائه خدمات بهتر مؤثر واقع شود.

وی تصریح کرد: از جمله مواردی که در سنجش میزان رضایت مشتریان بیمه‌ای مورد توجه قرار خواهند گرفت، کیفیت اجرای مفاد بیمه‌ نامه، شفافیت بیمه ‌نامه‌های صادره، انجام تعهدات شرکت بیمه و همچنین کیفیت خدمات‌رسانی به مشتریان است.

مدیر گروه پژوهش عمومی پژوهشکده بیمه یادآور شد: که این طرح پژوهشی در راستای آیین نامه شماره ۷۱ موسوم به آیین نامه حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، بیمه ‌شدگان و صاحبان حقوق آنها، که به تازگی به تصویب شورای عالی بیمه رسیده است، به اجرا گذاشته می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با انجام چنین طرح‌هایی فضای رقابتی سالمی در صنعت بیمه شکل گیرد و این صنعت با گام‌هایی مطمئن در مسیری قرار گیرد که آینده خود و مشتریانش را تضمین کرده و شرکت‌های بیمه با بهبود مستمر خدمات خود آماده ورود به بازارهای منطقه‌ای شوند.

حقیقی با تاکید بر اهمیت و جایگاه رضایت مشتریان در توسعه صنعت بیمه کشور، گفت: اجرای مفید این تحقیق مستلزم اطلاعاتی است که شرکت‌های بیمه در اختیار پژوهشکده بیمه و دست‌اندرکاران این طرح پژوهشی قرار می‌دهند.

اقتصام**۹۱۴۱/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۴۳۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.