اجرای عملیات جمع آوری شاخصها عدالت درسلامت ازنیمه دوم سال

به گزارش خبرنگارمهر، دکتر باقر لاریجانی صبح یکشنبه درهمایش جامع سلامت استانها با رویکرد عوامل اجتماعی موثر درسلامت که درتالار امام جواد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: تاکنون توانسته ایم ۵۲ شاخص در بحث عدالت درسلامت را به تصویب برسانیم که امیدواریم از نیمه دوم امسال این شاخص ها توسط دانشگاه های سراسر کشور آنالیز شود.

وی از عقد قرارداد وزارت بهداشت با سایر وزارت خانه ها برای تهیه پیوست سلامت در بحث عوامل اجتماعی موثر در سلامت خبرداد و گفت: هدف ما از همکاری با وزارت خانه ها، رصد عوامل آسیب رسان درحوضه های مختلف و تلاش برای مبارزه با نابرابری ها است.

لاریجانی با اشاره به تهیه نقشه تحول نظام سلامت افزود: ۹۹راهبرد را طراحی کردیم که بتوانیم این مسیر را در طی برنامه توسعه کشور طی کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت بهره مندی عادلانه در ارائه خدمت به مردم را یکی از اولویت های نقشه تحول نظام سلامت دانست و افزود: کمتر کشوری درمنطقه توانسته همچون ایران درزمینه عوامل اجتماعی موثر بر سلامت پیشرفت داشته باشد.

وی همچنین از تاسیس شبکه ملی تحقیقات  عوامل اجتماعی موثر بر سلامت خبرداد وافزود: تاکنون ۲۱ دانشگاه برای تاسیس این  شبکه موافقت اصولی دریافت کرده اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.