احتمال بازگشت بیضایی برای ساخت ˝اشغال˝

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

حبیب الله کاسه ساز از ساخت فیلمنامه ˝اشغال˝ بهرام بیضایی به کارگردانی کارگردان کهنه کار سینمای ایران خبر داد.

حبیب الله کاسه ساز در گفت و گو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین در خصوص ساخت پروژه اشغال به کارگردانی بهرام بیضایی گفت: سال قبل با مدیرهای قبلی بنیاد سینمایی فارابی صحبت هایی را در این زمینه انجام داده بودم، که با تغییر دولت این بحث ها در حد حرف باقی ماند.

کاسه ساز ادامه داد: بعد از تشکیل دولت تازه، طی صحبت هایی که با آقای ایوبی و جلساتی که با یکدیگر داشتیم، ایشان فیلمنامه را خواندند و به بنیاد سینمایی فارابی ارجاع دادند که از ساخت این فیلم حمایت کند.

تهیه کننده سینمای ایران در خصوص تمایل بهرام بیضایی برای ساخت این فیلم گفت: قبل از این در مورد ساخت پروژه توسط ایشان صحبت هایی انجام شده بود و ایشان ابراز تمایل کرده بودند. منتظر هستیم تا با حمایت سازمان سینمایی و فارابی این فیلم را در آینده ای نزدیک کلید بزنیم.

کاسه ساز یاد آور شد: “اشغال” همان فیلمنامه معروف آقای بیضایی است که در جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد و در داخل و خارج و کشور فیلمبرداری خواهد شد.

“اشغال” برخلاف اغلب کارهای بیضایی که یا فضای روز دارند یا فضای تاریخی – اساطیری، دربارهٔ یکی از دوره های پرتنش تاریخ ایران است، دربارهٔ سال های حوالی ۱۳۲۰ که بیگانگان بخش های بسیاری از ایران را اشغال کرده اند.
 

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.