اختصاص ۸ شهرک صنعتی تخصصی به پتروشیمی

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به احداث دوشهرک تخصصی پتروشیمی در استان خوزستان اعلام کرد: شش شهرک صنعتی خمین، دیر، خورموج، دلوار، اهرم و برازجان به شهرکهای صنعتی پتروشیمی تبدیل می‌شوند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، فخرالله مولایی با اشاره به اینکه شهرکهای تخصصی صنایع تکمیلی پتروشیمی از تمام مزیتهای شهرکهای صنعتی بهره‌مند می شوند، اظهار کرد: حتی این شهرکها در مقایسه بابرخی شهرکهای تخصصی از مزایای بیشتری برخوردارند؛ به طوری که با توسعه این مناطق توسعه صنعت پتروشیمی در کشور شتاب بیشتری خواهد داشت.

او تصریح کرد: این سازمان می تواند در زمینه طراحی، مطالعه و ایجاد امکانات توسعه صنایع تکمیلی، اجرای طرحهای نوسازی، آموزش نیروهای متخصص، برگزاری نمایشگاه های تخصصی خدمات قابل توجهی به واحدهای پتروشیمی مستقر در شهرکهای تخصصی ارائه کند.

معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه هم اکنون ۴۸ شهرک تخصصی صنعتی در کشور ایجاد شده است، افزود: بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته از سوی مدیران و کارشناسان شرکت ملی پتروشیمی، شش شهرک صنعتی خمین، دیر، خورموج، اهرم، دلوار و برازجان برای تبدیل شدن به شهرک صنعتی پتروشیمی انتخاب شدند.

مولایی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود قابلیتها و پتانسیلهای بالقوه زیرساختهای صنایع بالادستی و امکان صادرات محصولات در استان خوزستان، دو شهرک تخصصی صنایع تکمیلی پتروشیمی نیزدر حوزه بسته بندی محصولات کشاورزی و صنایع غذایی احداث می شود.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با اشاره به وجود امکانات و زیرساختها در شهرکهای تخصصی خاطرنشان کرد: در جهت اجرایی کردن بسته های سرمایه گذاری صنایع میانی و پایین دستی پتروشیمی در استانهای مرکزی، خوزستان و بوشهر منابع ارزی مورد نیاز در طول برنامه پنجم از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده خواهد شد.

او همچنین از تخصیص معافیتهای مالیاتی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای طرحهای تکمیلی پتروشیمی خبر داد و گفت: این معافیتها در اختیار سرمایه گذاران صنایع تکمیلی پتروشیمی قرار می گیرد تا هرکجا که منابع خوراک اولیه و توانایی لازم برای سرمایه گذاری فراهم بود، با ایجاد صنایع تکمیلی ارزش آفرینی مناسبی صورت گیرد، تا علاوه بر تأمین نیاز داخلی با قیمت رقابتی و کیفیت مناسب، محصولات تکمیلی پتروشیمی برای صادرات تولید شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.