اختصاص ۸۰ میلیون ریال تسهیلات برای احداث واحدهای دامی مناطق زلزله زده

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای جلوگیری از خروج مناطق زلزله زده از چرخه تولیدات کشاورزی، تمهیدات لازم اندیشیده شده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایانا ‘صادق خلیلیان’، در بازدید از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی افزود: محصولات کشاورزی این مناطق برداشت و نهاده های مورد نیاز برای کشت پاییزه هم تامین شده است.

وی همچنین از آماده شدن نقشه احداث اماکن دامی دایمی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی خبر داد که این کار با همکاری بنیاد مسکن و سپاه انجام می شود.

خلیلیان با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و ۳۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض برای احداث واحدهای دامی گفت: تیم های مشترکی متشکل از جهاد، بنیاد مسکن و بانک ها در مناطق زلزله زده مستقر شده اند و در این محل ها اقدام به تشکیل پرونده برای اعطای تسهیلات می کنند.

وی از خرید محصولات مازاد بر نیاز کشاورزان مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: همچنین نگرانی هایی که در خصوص خرید دام های ساکنان مناطق زلزله زده با قیمت کم توسط واسطه ها وجود داشت برطرف شده و بهره بردارانی که درصدد فروش دام خود باشند می توانند احشام خود را به شرکت پشتیبانی دام بفروشند.

وزیر جهاد کشاورزی در عین حال تاکید کرد: برای حفظ دام در مناطق زلزله تلاش می شود تا به چرخه تولید در این مناطق لطمه ای وارد نشود.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.