اختلاف سیاسی آمریکا عامل کاهش رشد اقتصادی جهان است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بر اساس گزارش ممتاز به نقل از ها، فشارهای چین بر آمریکا به منظور توافق بر سر افزایش سقف بدهی این کشور در روزهای اخیر رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، “چاینا دیلی” روزنامه دولتی چین نوشت ۵ سال پس از بحران مالی جهان ، مایه تاسف است که روند متزلزل بهبود اقتصاد جهان تحت تاثیر اختلافات سیاسی در آمریکا بار دیگر در معرض خطر قرار گرفته است.

این روزنامه همچنین نوشت ناتوانی نمایندگان کنگره آمریکا در اولویت دادن مطالبات ملی به منافع حزبی سبب نگرانی بسیاری از سرمایه گذاران و دولت ها در سراسر جهان شده است و با انتقاد از نمایندگان کنگره آمریکا از آنها خواست تا از بروز بحران صنعتی که اقتصاد جهان را تهدید می کند جلوگیری کنند.

روزنامه چاینا دیلی در حالی این انتقادها را مطرح کرد که بن بست مالی در واشنگتن در آستانه ضرب الاجل ۱۷ اکتبر و نزدیک شدن زمان افزایش سقف بدهی این کشور همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که صندوق بین المللی پول نیز پیش بینی خود برای رشد اقتصادی جهان را در سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ کاهش داد و اختلافات سیاسی در آمریکا و آهنگ کند رشد اقتصادی در چین را از علل اصلی آن عنوان کرد.

در ادامه این روزنامه نوشت پیش بینی ناامیدکننده صندوق بین المللی دربارهٔ رشد اقتصادی جهان ، اخطاری است برای سیاستمداران آمریکایی تا هرچه سریعتر از بروز بحرانی که اقتصاد جهان را تهدید می کند جلوگیری کنند.

معاون وزیر دارایی چین اخطار داد ناتوانی آمریکا در بازپرداخت بدهی های این کشور پیامدهای گسترده ای را در جهان به دنبال خواهد داشت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.