هشدار سازمان همکاری اقتصادی نسبت به کاهش رشد اقتصادی جهان

۰۷م آذر ،

چکیده: سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی در تازه‌ترین گزارش خود نسبت به کاهش رشد اقتصادی جهان در ماههای آینده اخطار داده است.

به نقل از رویترز ، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در این گزارش پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی جهان را کاهش داده است.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد، بحران مالی و بدهی منطقه یورو مهمترین تهدید علیه رشد و رونق اقتصادی جهان است .

این سازمان از بانکهای مرکزی بزرگ جهان خواسته است تا در صورتی که رهبران سیاسی نتوانستند برای مقابله با بحران مالی و بدهی منطقه یورو راهکار مناسبی را پیدا کنند به اجرای سیاستهای انبساطی پولی خود ادامه دهند  .

بر این اساس سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش بینی کرد، رشد اقتصادی جهان امسال به کمتر از ۲٫۹ درصد خواهد رسید و این رقم سال آینده به ۳٫۴ درصد می رسد .

این سازمان در گزارش ماه می رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی را ۳٫۴ درصد و برای سال آینده ۴٫۲ درصد پیش بینی کرده بود .

اگر دولت و کنگره آمریکا نیز تا پایان امسال نتوانند به توافق نهایی در خصوص راهکارهای کاهش کسری بودجه و بدهی ها دستی یابند رکود اقتصادی این کشور قطعی خواهد بود .

منطقه یورو نیز در دو سال قبل با کاهش متوالی رشد اقتصادی روبرو شده است .

بر این اساس سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش بینی کرد رشد اقتصادی آمریکا سال آینده به ۲ درصد خواهد رسید .

این رقم نیز پیش از این ۲٫۶ درصد اعلام شده بود . این سازمان در ادامه پیش بینی کرد رشد اقتصادی منطقه یورو نیز امسال بیش از ۰٫۴ درصد کاهش خواهد یافت و این رقم سال آینده نیز ۰٫۱ درصد کاهش خواهد داشت .

رشد اقتصادی منطقه یورو در سال ۲۰۲۴ میلادی در بهترین حالت به ۱٫۳ درصد خواهد رسید .

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی از بانک مرکزی اروپا خواست تا به اجرای سیاستهای انبساطی پولی ادامه دهد و نرخ بهره بانکی را نیز بار دیگر ۰٫۲۵ درصد کاهش دهد .


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.