ادامه اقدام های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه

۵ م دیماه ،

نقض حقوق شهروندان بحرینی توسط نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه همچنان ادامه دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،  ایمن حلاوی گزارشگر شبکه تلویزیونی المنار ضمن پخش تصاویری از بحرین افزود: این تصاویر نشان می دهد که نیروهای امنیتی بحرین یک جوان بی پناه بحرینی را در منطقه عکر به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهند و با زدن او بوسلیه باتوم، کلاه کاسک، مشت و لگد، تفریح می کنند.
صرف نظر از زمان بروز این اتفاق غیرانسانی، پخش آن در اینترنت سبب دیگری بر جنایت هایی است که نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه علیه شهروندان بحرینی مرتکب می شوند.
بر اساس اعلام جمعیت الوفاق این اقدام های ننگین نشان دهنده سیاست کلی رژیم آل خلیفه در توهین و زیر پا گذاشتن کرامت شهروندان بحرینی است.
حادثه مشابه دیگری در منطقه عالی بحرین موید این مساله است. در این اتفاق یک نیروی امنیتی رژیم آل خلیفه به صورت یک شهروند بحرینی که فرزند خود را در آغوش داشت سیلی می زند.
شهروندان بحرینی روزانه شاهد چنین برخوردهای زشت و خشنی می باشند زیرا نیروهای امنیتی بحرین از مصونیت گسترده ای برخوردار شده اند اما انتشار یافتن این تصاویر این بار مقامات رژیم آل خلیفه را به تکاپو انداخته است و طارق حسن رئیس نیروهای امنیتی بحرین در خصوص این حوادث گفت: بسیاری از این حوادث به صورت عامدانه از سوی شهروندان بحرینی شکل می گیرد تا نیروهای امنیتی را تحریک و از واکنش آن ها فیلم برداری کنند و با پخش آن دستگاه های امنیتی را زیر سوال ببرند.
با وجود آنکه این مقام بحرینی اقدام نیروی امنیتی بحرین را واکنشی محسوب کرد اما اعلام کرد اقدام این افسر پلیس مخالف قانون است و وی بازداشت شده و مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.
با توجه به اینکه مقامات بحرینی به پیشنهاد های کمیته حقیقت یاب بسیونی در خصوص تحت پیگرد قرار دادن مسوولان شکنجه شهروندان بحرینی عمل نکرده اند جمعیت الوفاق اعلام کرد این اتفاق یک اتفاق نیست بلکه سیاست رژیم حاکم است.
در همین راستا رژیم آل خلیفه به دنبال محاکمه دانشجویان دانشگاه منامه است. دانشجویانی که نزدیک به یک سال پیش در دانشگاه شان مورد حمله نیروهای امنیتی و مزدوران رژیم آل خلیفه قرار گرفته بودند.
جمعیت الوفاق بار دیگر تصمیم های اتخاذ شده در خصوص اخراج و محاکمه دانشجویان را محکوم کرد.
سلمان سالم مسوول آموزش جمعیت الوفاق گفت: آنچه برای دانشجویان دانشگاه بحرین رخ داد و تجاوزهایی که علیه آنان صورت گرفت در یاد بشریت باقی خواهد ماند و تاریخ آن را با حروف درشت خواهد نوشت.
مخالفان خواستار اجرای پیشنهاد های کمیته حقیقت یاب بسیونی در خصوص لغو تصمیم های اتخاذ شده در خصوص اخراج دانشجویان شدند مخالفان خواستار توقف پیگرد قضایی دانشجویان شده و آزادی اظهار عقیده را حق آنان دانستند.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.