ادامه تظاهرات مردمی/ تسلیم نظامیان وابسته به صالح در برابر فشارها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه حرف سفیان، مردم یمن در تظاهراتی در مناطق مختلف این کشور که تحت عنوان وفاداری به خون شهدا برگزار شد، اعلام کردند: ما به خانه خود برنمی گردیم، مگر اینکه قاتلان مجازات شوند.

از سوی دیگر “جمال بن عمر” نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن از موافقت برخی از فرماندهانی که قبلا با واگذاری پستهای خود مخالفت می کردند خبر داد.

این در حالی است که عبدالله دوبله یکی ازتحلیلگران یمنی با اشاره اختلافات موجود درباره برگزاری نشست گفتگوهای ملی در یمن اظهار داشت : مسئولیت پذیری کافی از سوی گروههای سیاسی درباره موضوع گفتگوهای ملی وجود ندارد.

وی افزود: خارجی ها جدول زمانی برنامه ها را در یمن مشخص می کنند و عامل داخلی غیر فعال است و به مسئولیتهای خود در این زمینه عمل نمی کند.

شایان ذکر است که مطابق طرح شورای همکاری خلیج فارس، عبدالله صالح بدون اینکه به خاطر جنایاتش محاکمه شود از قدرت کنار رفت و عبد ربه منصور هادی جانشین وی شد در این میان برخی فرماندهان نظامی از واگذاری پست خود به فرماندهان جدید و در واقع دستورات رئیس جمهوری جدید سرپیچی کردند که به دنبال فشارهای مردمی و جمال بن عمر نماینده سازمان ملل به اجبار با این موضوع کنار آمدند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.