ادامه تظاهرات مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه

جام جم آنلاین: مناطق مختلف بحرین روز گذشته نیز شاهد برپایی تظاهرات مسالمت آمیز علیه رژیم بود و تظاهرات کنندگان طی آن خواستار تحقق اهداف انقلاب شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبربه نقل ازشبکه تلویزیونی العالم نیروهای رژیم آل خلیفه با گلوله های ساچمه ای و گازهای سمی به تظاهرکنندگان حمله کرد. این در حالیست
که با توجه به ممنوعیت بین المللی استفاده از این گلوله ها درخواست ها برای محاکمه استفاده کنندگان از این آنها علیه تظاهرکنندگان افزایش پیدا کرده است.

محمد حسین الموسوی گزارشگر این شبکه همراه با پخش تصاویری از تظاهرات در روستای الدیه در بحرین گفت تظاهرکنندگان خواسته های خود را در قالب شعار بیان کردند.

زنان شرکت کننده در این تظاهرات نیز ضمن حمایت از خواسته های انقلابیون شعارهای ویژه ای در حمایت از زنان بازداشت شده در زندان های رژیم سردادند.

اهالی روستای المصلی نیز بدون توجه به تهدیدات رژیم و مزدوران آن اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

در ادامه گزارش آمده است: ستره، سماهیج، جدحفص، شهرکان، المعامیر، سنابس و.. نیز شاهد برپایی تظاهرات مشابه بودند. اهالی سنابس همچنین زنجیره ای انسانی تشکیل دادند و شعارهای انقلابی سردادند.

گزارشگر با اشاره به برخوردهای سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه با تظاهرکنندگان گفت: آنها برخی از مناطق را به چیزی شبیه پادگان نظامی تبدیل کردند.

از سوی دیگر هادی الموسوی مسئول اداره آزادی ها و حقوق بشر در جمعیت الوفاق بحرین خواستار محاکمه کسانی شد که از گلوله های ساچمه ای استفاده می کنند.

الموسوی گفت اصابت گلوله ساچمه ای به چشم احمد النهام کودک پنج ساله بحرینی راه را برای پیگرد استفاده کنندگان از این نوع گلوله باز می کند.

در ادامه گزارش آمده است: از سوی دیگر دادگاه بحرین جلسه محاکمه علی حسن کودک یازده ساله بحرینی را به پنجم ماه آینده  موکول کرد. وی به اتهام شرکت در تجمع که اخلال در نظم عمومی به شمار می رود محاکمه می شود.

در همین حال دادگاه کیفری بحرین با آزادی نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین مخالفت کرد و رسیدگی به پرونده وی را به هفدهم این ماه موکول کرد. رجب ضمن رد اتهامات مطرح شده علیه خود در خصوص تحریک مردم، اعلام کرد فقط دیدگاه های خود را اعلام کرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.