ادامه حیات سلول های بنیادی تا حداقل ۱۷ روز پس از مرگ انسان

تحقیقات محقق ایرانی انستیتو پاستور پاریس وهمکارانش نشان داد:

اجساد مورد بررسی در دمای چهار درجه سانتیگراد برای پوسیدگی و فساد قرار داده شدند و محققان موفق به کشف سلول های بنیادی از عضله اسکلتی بدن شدند. پروفسور «شریتا» خاطر نشان می کند: ما در یک دوره ۱۷ روزه اجساد را مورد بررسی قرار دادیم و این امکان وجود دارد که سلول های بنیادی بتوانند بیش از این نیز در جسد انسان عمر کنند.

محققان انستیتو پاستور پاریس موفق به کشف و شناسایی سلول های بنیادی زنده در اجساد انسان بعد از گذشت ۱۷ روز از مرگ شده اند.

به گزارش فردا به نقل از ایسنا : برخی محققان مدعی شده بودند که سلول های بنیادی می توانند حداکثر پس از دو روز از مرگ در جسد انسان به حیات خود ادامه دهند، اما بیشتر دانشمندان امکان ادامه حیات سلول های بنیادی در جسد انسان را به دلیل کاهش سطح اکسیژن و مواد غذایی مورد نیاز تقریبا غیر ممکن اعلام کرده بودند. 

اما تحقیقات صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی انستیتو پاستور پاریس به سرپرستی «فابریس شریتا» متخصص بافت شناسی و با همکاری دکتر تاجبخش نشان می دهد، سلول های بنیادی می‌توانند در محیط بدون اکسیژن جسد تا ۱۷ روز زنده بمانند.

اجساد مورد بررسی در دمای چهار درجه سانتیگراد برای پوسیدگی و فساد قرار داده شدند و محققان موفق به کشف سلول های بنیادی از عضله اسکلتی بدن شدند.

پروفسور «شریتا» خاطر نشان می کند: ما در یک دوره ۱۷ روزه اجساد را مورد بررسی قرار دادیم و این امکان وجود دارد که سلول های بنیادی بتوانند بیش از این نیز در جسد انسان عمر کنند.

همچنین این احتمال وجود دارد که بتوان سلول های بنیادی را در اجساد قدیمی تر نیز کشف کرد، اما این مساله به معنای استفاده از اجساد برای درمان بیماران نخواهد بود.

محققان پیش از این با پیوند سلول های بنیادی به بدن موش، موفق به احیای مجدد این سلول ها پس از گذشت ۱۴ روز از مرگ موش شدند.

سلول های بنیادی از توانایی بالایی برای تبدیل شدن به بافت های دیگر برخوردارند، اما تعداد آنها در بدن بسیار محدود است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.