روش جدید درمان چین و چروک پوست

خاصیت طبیعی ارتجاعی پوست ناشی از وجود سلول های فیبروبلاست است که باعث تولید کلاژن و حفظ ساختار پوست می شود. توانایی بدن برای تولید مواد الاستیک با افزایش سن و کاهش تعداد فیبروبلاست‌ها تضعیف می شود؛ در این شرایط می توان با تزریق سلول های بنیادی استخراج شده از خون به منطقه کاهش تعداد فیبروبلاست ها، توانایی پوست برای تولید این مواد را افزایش داد.

ایسنا:محققان اسکاتلندی قصد دارند با استفاده از سلول‌های بنیادی استخراج شده از خون فرد، به جنگ چین و چروک پوست بروند.

بروز چین و چروک، نشانه ناخوشایندی از آغاز مرحله پیری است و دانشمندان بدنبال توسعه روش‌های مختلفی برای مقابله با این مشکل هستند.

نخستین آزمایش بالینی تزریق سلول‌های بنیادی استخراج شده از خون برای مقابله با چین و چروک های صورت بزودی آغاز می‌شود.

بر اساس ادعای محققان شرکت اسکاتلندی «فارماسل» بعنوان مبدع این فناوری، سلول‌های بنیادی استخراج شده از خون خود فرد به زیر پوست تزریق می شوند که منجر به رشد سلول های پوست جدید برای کمک به بازیابی قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود.

خاصیت طبیعی ارتجاعی پوست ناشی از وجود سلول های فیبروبلاست است که باعث تولید کلاژن و حفظ ساختار پوست می شود.

توانایی بدن برای تولید مواد الاستیک با افزایش سن و کاهش تعداد فیبروبلاست‌ها تضعیف می شود؛ در این شرایط می توان با تزریق سلول های بنیادی استخراج شده از خون به منطقه کاهش تعداد فیبروبلاست ها، توانایی پوست برای تولید این مواد را افزایش داد.

فاز نخست آزمایش بالینی حداکثر تا یکسال آینده آغاز خواهد شد؛ با این حال رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی انگلیس تأکید می کند که روش درمانی با کمک سلول های بنیادی احتمالا پنج تا ۱۰ سال آینده کاربردی خواهد شد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.