ادامه حیات صنعت قطعه در گرو تامین مالی خودروسازان

یک فعال حوزه قطعه سازی گفت: صنعت قطعه به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود از خودروسازان با مشکلات مالی متعددی مواجه شده است که باید هر چه سریع تر برطرف شود.

داود پورمجیدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب افزود: قطع پرداخت ارز مرجع به صنعت قطعه، هزینه های تولید را در این بخش افزایش می دهد و در این شرایط عدم پرداخت بدهی های مالی از جانب خودروسازان فعالیت تولیدکنندگان این بخش را دشوار ساخته است.

وی ادامه داد: چندی پیش وعده پرداخت تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان داده شد که باید بخشی از آن به پرداخت بدهی های قطعه سازان اختصاص می یافت.

پورمجیدی تصریح کرد: این میزان پس از مدتی به نصف کاهش یافت اما هنوز پس از گذشت یک ماه از تصویب آن هنوز مبلغی به دست تولیدکنندگان قطعه نرسیده است.

این تولیدکننده قطعات خودرو افزود: در شرایط کنونی واحدهای تولیدی تنها با ۷۰ درصد ظرفیت کامل خود فعالیت دارند و تولیدکنندگان در پرداخت حقوق کارگران خود با مشکل مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط دولت باید با پرداخت تسهیلات حمایتی ویژه مانع از تعطیلی کارخانه های تولیدی شود و موجبات پیشرفت این صنعت درآمدزا را فراهم کند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.