ادعای بزرگ پوتین: در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تقلب شد

رئیس جمهور روسیه با اشاره به رای‌گیری پستی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، گفت: در انتخابات قبلی آمریکا تقلب شده است.

ادعای بزرگ پوتین: در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تقلب شد

به گزارش ممتاز نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که برای یک دوره شش ساله دیگر نامزد ریاست جمهوری می‌شود،  گفت که در انتخابات گذشته (۲۰۲۰) ایالات متحده به دلیل رای‌گیری پستی، تقلب شده است.

پوتین گفت: «در انتخابات قبلی ایالات متحده، از طریق رای گیری پستی تقلب شد… آن‌ها برگه‌های رای را به قیمت ۱۰ دلار خریدند، آن‌ها را پر کردند و بدون نظارت ناظران به صندوق‌های پستی انداختند و تمام.»

بر اساس ماده ۱۰۲ قانون اساسی روسیه، شورای فدراسیون روسیه (سنا) حق انحصاری برای تعیین تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور دارد. این نهاد قانون‌گذاری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را برای تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۷ اسفند) برنامه‌ریزی کرد.

پوتین که هفتم اکتبر ۷۱ ساله شد، در آخرین روز سال ۱۹۹۹ ریاست‌جمهوری را از «بوریس یلتسین» تحویل گرفت و تا همین حالا هم طولانی‌ترین دوره ریاست‌جمهوری در روسیه را از زمان «ژوزف استالین» داشته و حتی دوره طولانی‌تری را از دوره ۱۸ ساله «لئونید برژنف» تجربه کرده است.

پوتین پیشتر در مراسمی با حضور بیش از دویست نفر از شخصیت‌های نظامی و افتخارآفرینان این کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی اعلام آمادگی کرده بود. دوره فعلی ریاست جمهوری پوتین در تاریخ ۷ مه ۲۰۲۴ میلادی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.