ارائه تسهیلات برای حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

دوشنبه ۱۵ خرداد – ۱۲:۳۱:۵۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار این صندوق قرار گرفت که در نیمه اول امسال به متقاضیان پرداخت می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا،عبدالکریم رضوی در جلسه خبری با اشاره به اینکه تسهیلات صندوق توسعه ملی در اختیار صندوق حمایت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی قرار گرفته و تقسیمات استانی و موضوعی این تسهیلات نیز انجام شده است ، افزود : این تسهیلات با عاملیت بانک سپه به متقاضیان پرداخت می شود.
وی درباره سرمایه موجود در صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: در سال ۸۹ میزان منابع مالی دولتی در این صندوق ۸۵ میلیارد تومان بود اما در این سال از لحاظ ظرفیت سازی های قانونی میزان منابع ملی به ۹۹ میلیارد تومان و منابع استانی نیز به ۲۲ میلیارد تومان رسید که در مجموع با ۵۰ درصد افزایش منابع به ۱۲۱ میلیارد تومان افزایش یافت.
مدیر عامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی افزود: بخشی از این میزان اعتبار در اسفند سال گذشته و بخشی دیگر نیز در فروردین امسال محقق شد.
رضوی تعداد صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی را تا پایان سال ۸۹ حدود ۳۶ صندوق با ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه ، ۳۱ صندوق استانی ، ۴ صندوق تخصیی و یک صندوق زنان روستایی اعلام کرد و گفت: با افزایش منابع مالی تعداد صندوق ها امروز به ۴۸ صندوق رسیده است.
رضوی گفت: اعتبارات طرح های آبیاری به صورت وام بلاعوض به ازای هر هکتار ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به کشاورزان پرداخت شده است.
وی همچنین از اختصاص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی برای توسعه مکانیزاسیون در هشت استان خبر داد و افزود: تاکنون ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: این صندوق عاملیت هدفمند سازی یارانه ها را نیز دارد و در این بخش ۴۰ میلیارد تومان با سازمان های جهاد کشاورزی و صندوق ها قرارداد بستند که تاکنون ۵۴۱۴ نفر از تولید کنندگان برای دریافت این تسهیلات به صندوق ها معرفی شدند و پرونده های ۵۳۹۹ بررسی و به ۵۲۴۰ نفر پول پرداخت شده است.
رضوی تشکیل شرکت بیمه را از برنامه های صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی دانست و افزود: این برنامه امسال پیگیری و اجرایی خواهد شد.
وی گفت: در سال تولید ملی نیز قرار است ۸۰ صندوق شهرستانی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ایجاد شود.
مدیر عامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی درباره اعتبار امسال این صندوق افزود: در بودجه امسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ردیف ملی ، ۱۵۰ میلیارد تومان از محل فروش اموال و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از محل فروش سهام پیش بینی شده است.

کدM-ch2531

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۴۱۲۳۱۵۶۸۳۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.