ارتباط “اختلال رشد قد” و رژیم های سخت در دختران نوجوان

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-سوءتغذیه و اختلال در رشد قدی از عوارض رژیم های سخت در دختران نوجوان است.

به گزارش خبرگزاری آریا،مهدیه سادات حاجی میرزاده کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به استفاده از روش های نادرست کنترل وزن در دختران نوجوان اظهارکرد: رفتارهای غذایی نادرست مانند رژیم های سخت غذایی و استفاده از روش های نامناسب کنترل وزن بخصوص در دختران نوجوان شایع است.

مهدیه سادات حاجی میرزاده  ادامه داد: دختران به ویژه در سنین ۱۴ تا ۲۰ سالگی به سبب توجه خاص به تناسب اندام و ترس از چاقی سعی در محدود کردن غذای مصرفی خود می کنند.در نتیجه مواد مغذی مورد نیاز بدن در این دوران که با جهش رشد همراه شده است، تامین نشده و در نهایت، سوءتغذیه به صورت اختلال در رشد قدی،کاهش یادگیری و کاهش تمرکز حواس،کمبود های ویتامینی و املاح به ویژه آهن،روی و کلسیم بروز می کند.

وی با تاکید بر این که رژیم های کاهش وزن باید زیر نظر متخصص تغذیه باشد عنوان کرد:کاهش مصرف غذاهای سرخ شده، شیرینی های خامه ای، مواد قندی و چربی ها توصیه های کاربردی مناسبی می باشند که می توان برای جلوگیری از چاقی به آنان ارائه داد.

این کارشناس تغذیه توصیه کرد: مصرف انواع متنوع سبزی، میوه و ورزش (پیاده روی تند، دویدن، دوچرخه سواری و شنا) نیز می تواند به کاهش وزن کمک کند.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.