ارتباط صنعت و دانشگاه نقطه عطف توسعه کشور است

به گزارش ایرنا، ‘روح الله عباسپور’ روز یکشنبه در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه صنعت و معدن استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: لازم است برای تحقق هدف امسال توجه جدی به ارتباط صنعت و دانشگاه صورت گیرد چرا که هنوز تعامل خوبی بین صنعت و دانشگاه برقرار نشده و بیشترین مشکلات ما ناشی از عدم این ارتباط است.

وی اظهار داشت:همه می دانیم که مشکلات متعددی در بخش صنعت و تولید وجود دارد اما باید دانست اگر پیگیری مسوولان نبود شاهد رشد صنعتی و اقتصادی در کشور نبودیم.

عباسپور ادامه داد: شرایط بسیار خوبی توسط نظام اسلامی در کشور فراهم شده تا سرمایه گذاران بتوانند به تولید و اشتغالزایی روی آورند هر چند شرایط سخت و تحریم دشمنان جدی است اما با وجود شما تولیدکنندگان به عنوان سرداران جنگ اقتصادی امیدواریم در این نبرد نیز موفق و سربلند باشیم.

وی تاکید کرد: همه مسوولان، نمایندگان مجلس و قوه مجریه حامی جدی تولید هستند و خود را ملزم می دانند از شما حمایت کنیم.

عباسپور با بیان اینکه برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت و تقویت آن می‌تواند زمینه ساز تحول اساسی در کشور باشدو معضلات کشور و صنایع را حل کند، یادآورشد: در جهاد اقتصادی باید اعتقادی وارد کارزار شد تا نتیجه گرفت لذا باید با تعامل صنعت و دانشگاه بر مشکلات فائق آییم.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در صنایع نظامی و دفاعی بیش از یک هزار و ۷۰ نوع محصول تولید می شود که به دلیل تعامل دانشگاه و استفاده از نخبگان است که ۳۰۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم اما در خودروسازی هنوز عقب هستیم.

وی افزود: مهندسی منظم، تعامل با دانشگاه و روحیه بسیجی رمز موفقیت در صنایع دفاعی است که این عوامل در صنعت نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

عباسپور در ادامه با انتقاد از نقش کم رنگ بانک های خصوصی در حمایت از تولید اظهار داشت : نقش بانک های خصوصی در تولید مشخص نیست و نمی دانیم چقدر در این چرخه موثر بوده اند لذا باید در این زمینه بازنگری شود.

به گزارش ایرنا ؛ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت : امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها به تولید اختصاص خواهد یافت که با بخشودگی جرائم تولیدکنندگان و کارفرمایان و ۱۵ هزار میلیارد تومان از محل فروش ساختمان و تجهیزات دولتی و تزریق آن به صنعت و تولید امیدواریم گام اساسی در حل مشکلات این افراد برداشته شود.

۷۳۸۹/ ۱۶۴۴ **۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۹۹۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.