مشکل خودروسازها از ضعف علمی سرچشمه می‌گیرد/ تشکیل کمیته‌ای برای ارتباط میان صنعت و دانشگاه

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: بزرگترین مشکل کارخانه‌های خودروسازی داخلی عدم برقراری ارتباط میان علم و صنعت و محروم ماندن از تکنولوژی و فناوری روز است.

داریوش اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه کیفیت پایین خودروی داخلی یکی از عوامل تصادفات جاده‌ای است، گفت: یکی از مهم‌ترین مباحث، ایمنی خودروهاست که همواره از خودروسازها خواسته شده تا ایمنی محصولات خود را افزایش دهند و حداقل‌هایی را رعایت کرده و فناوری محصولات را بالا ببرند.

وی با اشاره به ضرورت تجهیز کیسه هوا در محصولات داخلی افزود: کیسه هوا نقش موثری در کاهش تلفات حوادث رانندگی دارد ولی علی رغم پیگیری‌های زیاد همچنان خودروهای داخلی از مزیت برخوردار نیستند.

این عضو کمیسیون صنایع با بیان اینکه متاسفانه در کشور ارتباط مطلوبی میان صنعت و دانشگاه برقرار نیست، گفت: بزرگترین مشکل صنایع خودروسازی نیز عدم برقراری ارتباط میان علم و صنعت است که خودروها را از تکنولوژی‌های پیشرفته ایمنی و رفاهی محروم ساختند.

وی افزود: کمیته‌ای برای ارتباط میان صنعت و دانشگاه در مجلس تشکیبل شده است تا بتوان از این طریق راه توسعه و پیشرفت صنعت کشور را هموار کرد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: خودروسازها در مواقع نیاز بعنوان یک شرکت سهامی از مجلس و دولت کمک‌های لازم را دریافت کرده‌اند و انتظار ما  از آنان، توجه به ارتقاء کیفیت محصولاتشان است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.