ارتقا کیفیت حلقه گمشده در افزایش قیمت خودرو

عصر خودرو : حمایت از تولیدات داخلی به خصوص در بخش خودروسازی با استفاده از قطعات با کیفیت در تولید خودرو که افزایش کیفیت خودروهای داخلی را نیز درپی دارد،سبب شکوفایی اقتصاد کشور می شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ هر خودرو از اجزای مختلف تشکیل شده که این قطعات نشان‌دهنده میزان کیفیت آن است اما در کشورما متاسفانه قیمت خودرو در مقایسه با کیفیت آن بسیار بالاست به طوریکه افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر نیز به آن اضافه شده و ادامه این روند نمی‌تواند مطلوب باشد.

به اعتقاد کارشناسان و فعالان صنعت خودرو، بیشترین سهم ارزش یک خودرو قطعاتی است که در آن به‌کار رفته، به طوریکه کیفیت هر قطعه تاثیر مستقیمی بر خودرو دارد بنابراین میتوان گفت؛ ۸۰درصد ارزش و کیفیت یک خودرو به قطعه آن بستگی دارد.

براساس این گزارش؛ ضرورت یکسان سازی کیفیت خودرو برای مشتری داخلی وخارجی به نحوی است که می بایست بهبود کیفیت قطعات تولیدی توسط قطعه‌سازان کشور به اندازه ارتقای کیفیت خودرو، مورد توجه قرار بگیرد.

با توجه به اینکه صادرات خودرو مقوله ساده ای نیست؛ قطعه سازان نیز باید با حفظ رضایت خریدار داخلی، سعی بربدست آوردن بازارهای خارجی داشته باشند و این امر زمانی محقق می شود که بدانیم کیفیت انتخاب یک گروه نیست ،بلکه گوهری است که باید عیار آن را همه بپسندند.

با نگاهی به وضعیت قطعه‌سازی در شرکت‌های خودروسازی بین‌المللی درمی‌یابیم که این شرکت‌ها سیستم قطعه‌سازی خود را با استفاده از استانداردهای روز دنیا ارتقا داده و با تبدیل آن به سیستم رقابتی ضمن کاهش قیمت تمام شده، کیفیت خودروهای تولیدی را افزایش می دهند.

ازسوی دیگر نکته مورد توجه در مورد قطعه سازان، سیستم‌های حمایتی از تولید است به صورتی که این واحدهای تولیدی برای ادامه فعالیت و ارتقای کیفیت تولیدات خود نیازمند حمایت‌های جدی به صورت تکنیکی و مالی ‌هستند.

لازم به ذکر است؛ بسیاری از قطعه‌سازان داخلی، پس از گذشت ماه‌ها مطالبات خود را دریافت می‌کنند در حالی که به هر میزان از صنعت قطعه‌سازی حمایت شود کیفیت قطعات نیز افزایش خواهد یافت.

با توجه به اینکه سال ۹۱ به نام سال حمایت از تولید ملی نامگذاری شده است، قطعه‌سازان نیز باید با اتخاذ سیاست‌هایی در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده گام مهمی در راستای حمایت از تولید ملی بردارند، چرا که این شعار گوشه‌ای از برنامه‌های کلان کشور برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی نیز است.

بنابراین؛ همواره کیفیت خودروها در جریان رقابت افزایش می یابد و با اجبار حاصل نمی شود اما برای کاهش واقعی و بدون اجبار قیمت خودرو، میبایست بهره وری افزایش یابد که این امر نیز در مدت کوتاه ممکن نیست چرا که افزایش بهره وری نیازمند آموزش است.

همچنین؛ با توجه به اینکه حضور ماندگار در بازار خودرو ساده نیست وهمچنین برای آنکه صادرات خودروهای داخلی گسترش و ادامه یابد ضروریست که مشتری از خرید و استفاده خودروهای داخلی احساس کیفیت و رضایت کند.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.