ارز دانشجویی تنها به دوره‌های تکمیلی اختصاص داده شود/ لزوم حذف ارز رشته‌های موجود در داخل

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ارز دانشجویی مقاطع کاردانی، کارشناسی و سایر رشته‌هایی که در داخل کشور وجود دارند باید متوقف شده و فقط به دوره‌های تکمیلی اختصاص داده شود.

ارسلان فتحی‌پور نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به سیاه‌نمایی برخی روزنامه‌ها در خصوص توقف ارز دانشجویی گفت: حذف ارز دانشجویی در راستای اصلاح نظام ارزی کشور مطرح شده و هنوز اجرایی نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: معتقدم باید ارز دانشجویی مقاطع کاردانی و کارشناسی متوقف شود چرا که وقتی رشته‌ای در داخل کشور با ظرفیت مورد نیاز موجود است لزومی برای اعزام دانشجو به خارج از کشور و صرف ارز دانشجویی ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ارز دانشجویی باید به دانشجویان دوره تکمیلی و رشته‌های که در ایران وجود ندارد باید پرداخته شود، اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، جوان نیز سرمایه کشور بود و باید در داخل کشور در خصوص انها حمایت و سرمایه گذاری شود.

وی همچنین افزود: تخصیص ارز به دانشجویان کاردانی و کارشناسی و سایر رشته‌هایی که در داخل کشور تدریس می‌شوند عاقلانه نبوده و باید فقط به مراحل تکمیلی اختصاص داده شود.

فتحی پور ابراز امیدواری کرد: با حذف ارز دانشجویی به مقاطع کاردانی، کارشناسی سایر رشته‌های که در داخل کشور تدریس می شوند علاوه بر اصلاح نظام ارزی به تغذیه تیم علمی کشور نیز کمک کند.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.