اروپایی ها فرش عشایر را بیشتر می پسندند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مشتریان اروپایی و آمریکایی فرش عشایر را بیشتر از فرش های نفیس می پسندند و حاضر به فروش آن نیستند.

سعید محمدزاده اکبری مدیر هفتمین جشنواره سراسری فرش و دست بافته های عشایر ایران به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: این جشنواره در دو بخش دستبافته های عشایری ایران و فرش های نفیس از سوم تا ۱۳ آبان در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.
وی افزود: در بخش عشایری ۲۰ تولید کننده نمونه از استان های مختلف کشورمان محصولات و دست بافته های استان خود را به نمایش گذاشته اند.
اکبری تصریح کرد: در بخش جانبی جشنواره سیاه چادرهای عشایر برپا است و همچنین موسیقی سنتی چند استان اجرا می شود.
مدیر هفتمین جشنواره سراسری فرش دستبافته های عشایر ایران بیان کرد: این جشنواره به منظور شناساندن فرهنگ اصیل عشایری و جبران کم کاری هایی که در این رابطه صورت گرفته هر سال برگزار می شود.
وی اظهار داشت: فرش عشایری منحصر به فرد و بدون طرح مشخصی بافته می شود و نقشه آن همزمان با ذهن بافنده خطور می کند.
اکبری ادامه داد: کشورهای خارجی و مشتری های اروپایی و آمریکایی که هنر فرش ایران را می شناساند فرش عشایر را بیشتر از فرش های نفیس دوست دارند و حاضر نیستند با این گونه فرشها که قیمت آن از نظر دلاری بالا بوده تعویض کنند.

*ایجاد شکاف عمیق در فروش فرش عشایر
مدیر هفتمین جشنواره سراسری فرش و دستبافته های عشایر ایران با اشاره به ایجاد شکاف عمیق در زمینه فروش فرش عشایر تصریح کرد: شکاف عمیقی در زمینه فروش فرش عشایر طی سالهای پیش به وجود آمده که متاسفانه به دلیل تبلیغات کم بوده و همین منظور جشنواره سراسری فرش و دستبافته های عشایر را برگزار می‌کنیم./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.