از آمریکا برای انجام حملات سایبری شکایت می‌کنیم

معاون حقوقی- پارلمانی سپاه پاسداران گفت: در عرصه بین المللی، اقدامات حقوقی در رابطه با حملات و تهدیدات سایبری آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را دستور کار خود قرار داده ایم.

سردار محمدرضا یزدی معاون حقوقی- پارلمانی سپاه پاسداران، در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتیممتازنیوز، با اشاره به عدم پایبندی سیاستمداران آمریکایی و صهیونیست‌ به حقوق بین الملل و اخلاق سیاسی، اقدامات آنها را  اقداماتی بسیار سخیف دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در بحث جنگ سایبری، حمله اینترنتی، ورود به فضای مجازی و تخریب سایت‌های اقتصادی و نظامی از توان دفاعی بسیار بالایی برخوردار بوده و می تواند در تقابل با دشمن، پاسخ دندان شکنی به آنها بدهد.

وی اعلام رسمی اوباما در خصوص حمله سایبری به پایگاه‌های نظامی و غیرنظامی کشورمان را اقدامی وقیحانه خواند و اظهار داشت: در این خصوص اقدامات حقوقی در عرصه بین المللی را در دستور کار خود قرار داده ایم هرچند که امیدی نیز به احقاق حق در فضای حقوقی بین‌المللی نداریم چون سازمان های بین‌المللی نقش خود را از دست داده اند و عامل قدرت‌های بزرگ شده اند.

سردار یزدی تحت سیطره بودن نهادها و جوامع حقوقی بین المللی را بسیار نگران کننده دانست و افزود: سازمان‌های بین‌المللی باید بتوانند وظیفه خود را خارج از اعمال نفوذ قدرتهای استکباری انجام دهند و از سیطره صهیونیست‌ها و لابی رژیم صهیونیستی خارج شوند.

وی مراجع حقوقی بین‌الملل را ابزار پیشبرد منافع ابرقدرت‌ها خواند و تصریح کرد: اصول و قوانین بین‌المللی، قوانینی کلی هستند که باعث سوءاستفاده قضات و محاکم و سازمان‌های بین المللی به نفع ابرقدرت‌ها شده و می توان گفت که مراجع بین المللی، بیشتر از اینکه به وظایف خود عمل کنند مقهور قدرت‌های بزرگ هستند.

معاون حقوقی- پارلمانی سپاه پاسداران با اشاره به تضییع حقوق ملت‌ها توسط مجامع بین المللی، یاد آور شد: قتل عام فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، نادیده گرفتن حقوق مردم بی گناه بحرین و بمباران مردم پاکستان توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی، همگی از جنایات ضد بشری هستند که سازمان‌های بین‌المللی به آنها اهمیتی نمی‌دهند و حتی به راحتی به رای ملت ها و انتخابات در بسیاری از کشورها بی احترامی می کنند که همه این مسائل، نشانگر منفعل بودن مراجع حقوقی بین المللی است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در بررسی شکایت‌ها علیه رسانه های تحت سیطره لابی صهیونیست توسط مراجع بین المللی ناامید کننده است، تاکید کرد: این رسانه ها به راحتی در عرصه های بین‌المللی، اقدام به دروغ‌پراکنی و افترا علیه ملت ها می‌کننداما شفاف نبودن قوانین بین‌الملل باعث مصون ماندن آنان از مجازات می شود.

سردار یزدی بلوکه شدن اموال فرماندهان نظامی ایران را دروغ بزرگی خواند و اظهار داشت: تمام فرماندهان ‌ایرانی به صراحت اعلام کرده اند که هیچ دارایی در خارج از کشور نداشته اند که باعث تصرف آن اموال توسط دیگران شده باشد و بارها اعلام کرده اند که اگر پولی از ما در اختیار شما است، حاضریم با رسید و امضاء، اختیار تام خرج کردن آن را برای گرسنگان آمریکایی و اروپایی و مردمی که در این کشورها به خاطر سیر کردن خود،‌ مجبور به تن فروشی یا ایستادگی مقابل پلیس شده و مورد ضرب و شتم قرار می گیرند، بدهیم.

وی ادامه داد: مستکبران با وضع قوانین ناعادلانه علیه کشورمان سعی در فشار آوردن به جمهوری اسلامی ایران دارند و اموال سپاه و شرکت‌های وابسته به آن هم مانند بسیاری دیگر از اموال ملت ایران، در برخی کشورها به ناحق مصادره شده است.

معاون حقوقی- پارلمانی سپاه پاسداران با بیان اینکه از طریق مرکز خدمات بین‌الملل ریاست جمهوری، اقداماتی برای بازپس‌گیری این اموال صورت گرفته است؛ خاطرنشان کرد: بعضی از حساب‌ها و سرمایه های جمهوری اسلامی ایران به بیت المال بازگشته و پی گیری‌های لازم برای بازپس گیری بقیه اموال در حال انجام است./س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.