از ارتباط “زیاده” با “سیا” تا حضور “غضبان” در تشکیلات سیاسی آمریکایی-انگلیسی

در ادامه افشای روابط سیاسی ، مالی و اطلاعاتی اعضای شورای موسوم به شورای ملی سوریه با مراکز و سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بررسی سوابق دو نفر دیگر از مخالفان سوری می پردازیم :

رضوان زیاده

یکی دیگر از اعضای شورای موسوم به شورای ملی سوریه است که حرف و حدیث های زیادی از او شنیده می شود.او جزء افرادی است که به همراه “جیمز ولسی” رئیس سابق “سیا” (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) در ماه فوریه امسال با امضای نامه ای از “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا خواستند تا در سوریه مداخله کند.

“رضوان زیاده” که مدیر روابط بین الملل شورای موسوم به شورای ملی سوریه به شمار می رود، دارای سوابق تاثیرگذاری است.

او عضو ارشد اندیشکده واشنگتن در موسسه صلح آمریکا است که توسط دولت فدرال حمایت می شود و مدیران این موسسه ترکیبی از نیروهای وزارت دفاع آمریکا و شورای امنیت ملی آمریکا هستند که در حال حاضر رئیس آن “ریچارد سلومان” مشاور هنری کسینجر در شورای امنیت ملی است.

روزنامه انگلیسی “گاردین” “رضوان زیاده ” را فردی بی رحم در بازارهای سهام و دارای ارتباطات قوی با اندیشکده های مختلف در آمریکا معرفی کرده و می نویسد نفوذ او فقط به آمریکا ختم نمی شود او درسال ۲۰۰۹ در انگلیس هم به عضویت اندیشکده “چتم هاوس” در آمد و ژوئن همان سال به عضویت پروژه “آینده سیاسی سوریه ” در این اندیشکده درآمد.

نجیب غضبان

جیب غضبان” این روزها عضو دبیرخانه عمومی شورای موسوم به شورای ملی سوریه است و مشاور موسسه سیاسی آمریکایی ” مرکز مطالعات سیاسی و استراتژیک سوریه” در واشنگتن است.موسسه ای که رضوان زیاده یکی از بنیانگذارانش به شمار می رود.

وی همچنین در پروژه آینده سیاسی سوریه ” در اندیشکده “چتم هاوس” انگلیس با “رضوان زیاده” همکاری نزدیکی داشته است.

گفتنی است موسسین و کارکنان چتم هاوس عمدتاً افراد بسیار فعال و صاحب نام سیاسی بوده و هستند و در زمره مشاورین دولتمردان انگلیسی قرار دارند. جایگاه چتم هاوس تقریباً همان نقشی را در انگلیس ایفا می‌‌کند که شورای روابط خارجی (CFR) در آمریکا دارد، هر دوی این موسسات عناصر اصلی و محوری در نهادهای سیاست خارجی کشور متبوع خود هستند که بنابر اظهار برخی از صاحب‌نظران به تشکیلات سیاسی انگلیسی – آمریکایی موسوم است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.