اسامی شعب عرضه کننده اسکناس های نو به زودی اعلام می گردد

۰۳م اسفند ،

اسامی شعب عرضه کننده اسکناس های نو به زودی اعلام می گردد | چاپ |
جمعه ۰۴ اسفند ساعت ۱۰:۴۹

بینا- بانک مرکزی به زودی برنامه و حجم توزیع اسکناس‌های نو پایان سال را از طریق بانک‌های عامل اعلام و اجرایی خواهد کرد.
یکی از برنامه های پایان سال بانکها توزیع اسکناسهای نو برای تامین نیازهای مردم، سازمانها و شرکتها است که طبق برنامه ریزی بانک مرکزی، توزیع اسکناسهای نو به بازار از طریق شعب بانکهای عامل انجام می گردد.
به گزارش بینا به نقل از مهر، بانک مرکزی هر ساله در ایام پایان سال و با نزدیک شدن به سال تازه، برای تامین نیاز بازار یکسری اسکناس نو وارد بازار می کند، گرچه این کار در طول سال به طور مداوم انجام می گردد و چرخه ورود اسکناس نو به بازار و امحاء اسکناس های فرسوده همواره اجرا می گردد، اما در پایان سال ورود این اسکناس ها با حجم بالاتری اتفاق می افتد.
پیگیری‌های مهر نشان می دهد که این برنامه اسفندماه امسال هم از سوی بانک مرکزی پیش بینی و برای اجرا به بانک های عامل سراسر کشور ابلاغ خواهد شد. بررسی ها نشان می دهد که زمان ورود اسکناس های نو به بازار از نیمه اسفندماه سال جاری خواهد بود.
بر این اساس، قرار است بانک مرکزی شعب عرضه کننده اسکناس های نو را تعیین و طبق هماهنگی با بانک ها اعلام شود تا مردم بتوانند از طریق مراجعه به آنها اسکناس نو دریافت نمایند. افزایش عرضه اسکناس نو در روزهای پایانی سال پاسخ به افزایش نیازی است که از سوی مردم صورت می گیرد.
در اسفندماه سال قبل بانک مرکزی از طریق ۶۰ شعبه بانکی اقدام به توزیع اسکناس نو برای تامین نیاز پایان سالی مردم کرد، بر این اساس در همان زمان ۳۵۰ میلیارد ریال اسکناس نو بین مردم توزیع شد، که این رقم در سال ۸۹ بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال بود که از طریق ۱۵ شعبه بانکی انجام شده بود.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.