استاکس نت از کار می‌افتد

جام جم آنلاین: کریستین ساینس مانیتور نوشت: استاکس نت که آمریکا با حمایت اسرائیل آن را بوجود آورد تا مخفیانه در تأسیسات هسته ای ایران نفوذ کند، از کار خواهد افتاد.

پایگاه اینترنتی این روزنامه در تحلیلی به قلم مارک کلایتون نوشت: کارشناسان رایانه ای که کدهای برنامه استاکس نت را بررسی کرده اند گفتند در درون کدهای نرم افزاری استاکس نت ، خطوط معدودی وجود دارد که به زودی در تلاشی از قبل برنامه ریزی شده، دیر هنگام و در نهایت ناموفق برای مانع شدن از کشف و رمز گشایی استاکس نت، به این برنامه دستور می دهند فعالیت خود را به طور کامل متوقف کند.

از لحاظ عملی، خروج استاکس نت احتمالا رویدادی ناخوشایند و غیر قابل مشاهده برای مردم سراسر جهان خواهد بود. صاحبان بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه رایانه در سراسر جهان که به این کرم رایانه ای آلوده شده اند،  نرم افزار خود را پاکسازی کرده اند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت: به طور قطع خیال باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و گروه امنیتی وی که بهار سال ۲۰۱۰ با انتشار استاکس نت موافقت کردند راحت نخواهد شد.

این روزنامه افزود: هدف از استاکس نت که در داخل کاخ سفید « ویروس » نامیده می شود ، از بین بردن گروه مهمی از یک هزار دستگاه سانتریفوژ بود که تصور می شد ایران از آنها برای تولید سوخت اورانیوم مناسب برای سلاح های هسته ای استفاده می کند.

نمایندگان کنگره آمریکا اکنون خواستار بررسی علت افشای این عملیات به کلی محرمانه آمریکا با اسم رمز “بازی های المپیک” هستند که موجب شد سال۲۰۱۰ مشخص شود استاکس نت  در حال گسترش در شبکه هاست.( باشگاه خبرنگاران)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.