استخدام جانبازان و آزادگان شرط سنی ندارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه روز چهارشنبه طرح دو فوریتی استفساریه‌ای از ماده ۴۴ قانون برمه پنجم توسعه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

براساس طرح اولیه کمیسیون اجتماعی موضوع استفساریه به این شرح بود که آیا معافیت‌های ذکر شده در تبصره ۲ قانون اصلاح بند “و” ماده ۴۴ قانون برنامه پنج پنجم توسعه شامل خود جانبازان و آزادگان نیز می شود؟

براساس نظر کمیسیون اجتماعی معافیت‌های ذکر شده در تبصره ۲ قانون اصلح بند “و” ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه شامل خود جانبازان و آزادگان نیز می‌شود.

براساس بند “و” ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه دستگاه‌ای اجرایی موظف شدند حداقل ۲۵ درصد نیاز استخدامی خود را از میان فرزندان شهدا، جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یکه حداقل ۵ سال سابقه اسارت دارند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی و آزمونی تامین و از ابتدا آنان را به صورت رسمی، قطعی استخدام نمایند.

۵ درصد سهمیه استخدامی به سایر جانبازان، آزادگان، رزمندگان، همسر و فرزندان آنان اختصاص می‌یابد. در مواردی که نیاز به تخصص دارد شرایط علمی لازم الرعایه است.

در ادامه جلسه پیشنهاد جایگزینی از طرف کامران نماینده مردم اصفهان ارایه شد. براساس پیشنهاد جایگزین وی، موضوع استفساریه و پاسخ آن دایره وسیع‌تری پیدا می کرد.

بر این اساس موضوع استفساریه عبارت بود از : آیا معافیت‌های ذکر شده در تبصره ۲ ماده واحده قانون اصلاح بند “و” ماده ۴۴ قانون برنامه۵ ساله پنجم توسعه علاوه بر فرزندان شامل خود جانبازان، آزادگان، همسران شهدا و آزادگان می‌شود؟

پاسخ: بله. علاوه بر فرزندان شامل خود جانبازان، آزادگان، همسران جانبازان، همسران معظم شهدا و همسران آزادگان نیز می‌شود.

بر این اساس با جایگزینی این پیشنهاد علاوه بر فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان ، همسران آنها و خودشان نیز شامل مقررات استخدامی مندرج در برنامه پنجم توسعه نیز می‌شود


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مری:

    سلام. همسرم ۳۹ساله وفرزندشهیددرشرکت نیمه دولتی شاغل هستن.باتوجه به ممعافیت ازشرط سنی آیامیتونن تواآزمونهای اسخدام شرکت کنن؟متشکرم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.