استقامت در دفاع از ولایت، بالاترین درس حضرت زهرا(س)

چهارشنبه ۶ اردیبهشت – ۰۲:۵۴:۳۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

عضو خبرگان رهبری مطرح کرد؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی ، ولایت مداری و دفاع از ولایت را بالاترین و مهم ترین درس مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که زندگی کوتاه دختر گرامی رسول خدا (ص)، درس ها و پیام های ماندگاری برای همه علاقه مندان و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت دارد، اظهار داشت: در کنار درس هایی چون پاکدامنی و عفاف، ایثار و از خود گذشتگی، همسرداری و تربیت فرزند که از زندگی حضرت زهرا (س) می آموزیم، از همه این ها بالاتر درس ولایت مداری و استقامت در دفاع از ولایت است.
وی افزود: اهمیت مساله ولایت از نگاه بی بی دو عالم حضرت فاطمه (س) بسیار بالاست و حال آن که متاسفانه مردم پس از ارتحال پیامبر اکرم (ص) چنین درکی از اهمیت مساله نداشتند و لذا وصیت پیامبر (ص) را زمین زده و تابلوی غدیر را پایین کشیدند.
امام جمعه قائمشهر همچنین گفت: آن ها در واقع با این کار خود، یک جریان انحرافی عظیمی را در بین امت اسلام و شریعت خاتم پیامبران پدید آوردند و حال آن که زهرای مرضیه(س) به روشنی عواقب سو این کار را مشاهده می کردند.
وی اضافه کرد: به همین خاطر بود که حضرت(س) برای دفاع از وصیت رسول خدا(ص) و حمایت از ولایت، در آن شرایط زمانی که وارد صحنه شد، در حالی که اگر واقعا افرادی پیدا می شدند که به اندازه کافی وارد عرصه شوند، شاید اصلا نیازی پیدا نمی شد که فاطمه زهرا(س) خودش کمر همت را مردانه ببندد و از مظلومیت ولی و امامش امیر المومنین علی (ع) دادِ سخن بدهد.
حجت الاسلام و المسلمین معلمی خاطرنشان کرد: واقعیت تاریخی آن است که متاسفانه در آن زمان ، چنان شرایط سیاسی خفقان آوری را حاکمیت پدید آورده بود که کسی جرات سخن گفتن و اعتراض کردن نداشته باشد.
وی همچنین بیان داشت: وضع به گونه ای بوده که بلال به عنوان موذن رسمی رسول خدا (ص) در اعتراض به وضعیت آن روز مدینه و زمین ماندن وصیت پیامبر (ص) اذان گفتن داخل مسجد را ترک میکند و این در حالی است که یکی از دست اندرکاران جدی آن جریان انحرافی، متعرض بلال می شود که چرا اذان گفتن را ترک کرده ای و بلال می گوید ؛ من وضع موجود را نمی پسندم و به غیر از وصی خدا (ص) برای دیگری که بر سر جای پیامبر (ص) نشسته ، اذان نمی گویم.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: لذا بلال سر این جریان سیلی محکمی می خورد و همچنین تهدید می شود که نباید دیگر در مدینه باقی بماند.
وی همچنین گفت: از سوی دیگر از سلمان فارسی نیز نقل شده که در کوچه های مدینه می رفت و به فارسی می گفت؛ « کردید و نکردید و ندانید که چه کردید» قطعا فردی چون سلمان می توانسته به عربی سخن بگوید اما این که این حرف ها را به فارسی بیان کرده مشخص می شود که شرایط سیاسی حاکم به گونه ای بوده که تحمل شنیدن سخن سلمان را نداشته است.
امام جمعه قائمشهر اظهار داشت: طبعا در چنان شرایطی ، کسی جز یادگار رسول الله (ص) نمی تواند پا به میدان دفاع از ولایت گذاشته و نسبت به وضع موجود ، اعتراض خود را بیان کند.
وی تصریح کرد: بی شک اگر دختر نبی اکرم (ص) در برابر جریان انحراف، سکوت می کرد، قطعا مورد احترام و تجلیل جریان حاکم قرار می گرفت، اما مقاومت حضرت زهرا(س) در برابر آن ها کار را به جایی رساند که در سن جوانی با آسیب دیدگی از این دنیا برود و این لکه ننگ برای همیشه در تاریخ اسلام باقی بماند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۴۱۴۵۵۱۶۱۰۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.