استقبال دوستداران سینما از هریسون فورد و ˝۴۲˝

۲۳فروردین۱۳،

در اولین هفته اکران در سینماهای آمریکا و کانادا

استقبال خوب دوستداران سینما از فیلم سینمایی ˝۴۲˝ با نقش‌آفرینی هریسون فورد، بازیگر شناخته شده و سرشناس آمریکایی در اولین هفته اکران این فیلم، تهیه‌کنندگان آن را به موفقیت این درام زندگی‌نامه‌ای در گیشه بسیار امیدوار کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، منتقدان سینما پیش‌بینی می‌کنند فروش درام زندگی‌نامه‌ای “۴۲” به نویسندگی و کارگردانی برایان هگلند در اولین هفته اکرانش از مرز ۲۰ میلیون دلار عبور کند.

فیلم “۴۲” محصول کمپانی لجندری پیکچرز، روایتی تازه از زندگی جکی رابینسون، اولین بازیکن سیاه‌پوست است که در روز ۱۵ ماه آپریل سال ۱۹۴۷ میلادی در لیگ برتر بیسبال ایالات متحده و در تیم بروکلین داجرز آغاز به بازی کرد. رابینسون در حالی بازی خود را این تیم آغاز کرد که پذیرش این مسئله از سوی جامعه و دیگر بازیکنان تیم ممکن نبود و بازیکنان سفیدپوست بروکلین داجرز علیه هم تیمی تازه خود، رفتاری بسیار خشن و شدید اتخاذ کردند و به راحتی او را در گروه خود قبول نکردند.

در درام “۴۲” چادویک بوسمن در نقش جکی رابینسون و هریسون فورد ایفاگر نقش رئیس باشگاه بروکلین داجرز است. او پس از یک گفتگوی سه ساعته با رابینسون و قانع کردن او برای اینکه به خشونت‌ها پاسخ ندهد، قانون استخدام نکردن بازکنان سیاه‌پوست را زیر پا گذاشته، مجبور است یک تنه فشارهای جامعه نژادپرست را تحمل کند و…

چادویک بوسمن دربارهٔ نقش و شخصیت جکی رابینسون می‌گوید: “همزمان از وجود مارتین لوتر کینگ و جکی رابینسون اطلاع یافتم. وقتی در مورد حقوق مدنی صحبت می‌کنیم، تاثیر آنها تقریبا برابر است.”

بوسمن می‌افزاید: “این مسئولیت بر دوش جکی بود و تا مدتی آن را به تنهایی حمل کرد. قبل از اینکه دیگران به او کمک کنند. آن چیزی که او آغاز کرد هنوز کاملا تمام نشده است. اژدهای نژادپرستی کاملا سربریده نشده‌اند و با اینکه آن را کمی رام کرده‌ایم، ولی همواره در کمین است و ما باید به مبارزه خود ادامه دهیم.”

به نوشته یورونیوز، هریسون فورد نیز دربارهٔ اهمیت شخصیت جکی رابینسون در تاریخ آمریکا معتقد است: “از عهده نژادپرستی برآمدیم و وضعیت را تغییر دادیم. فهمیدیم که در اشتباهیم و با قدرت این دو مرد، اوضاع بهبود یافت. ولی هنوز کارهایی باید انجام شود و تغییراتی صورت گیرد. فکر می‌کنم اگر این تحول در بیسبال انجام نشده بود و با درنظر گرفتن زمانی که این اتفاق روی داد، جنبش حقوق مدنی سال‌ها عقب می‌ماند.”

برایان هگلند پیش از “۴۲”، نگارش فیلمنامه‌های آثار مطرحی همچون “رودخانه مرموز”، “مردی در آتش”، “رابین هود” و “محرمانه لس‌آنجلس” در کارنامه سینمایی خود دارد.

هریسون فورد، چادویک بوسمن، نیکول بهری، کریستوفر ملونی، رایان مریمن، لوکای بلک، آلن تدیک، آندرو هلند، تی.آر.نایت، توبی هاس، مکس گیل، برد بایر و جیمز پیکنز بازیگران فیلم سینمایی ۴۲ می باشند.

گفتنی است، از سال ۲۰۰۴ میلادی سازمان لیگ بیسبال آمریکا روز ۱۵ ماه آپریل را “روز جکی رابینسون” نامگذاری کردند و از سال ۱۹۹۷ میلادی نیز دیگر شماره ۴۲ به هیچ بازیکنی اعطا نمی‌شود.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.