اسرائیل نیروهای خود را در نزدیکی مصر مستقر کرد

همزمان با پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، یک روزنامه صهیونیست از اقدام رژیم اشغالگر در مستقر کردن نیروهایش در نزدیکی مرزهای مصر خبر داد. / همچنین رژیم اسرائیل با نقض پیمان کمپ دیوید میان تل آویو و قاهره، در مرزهای جنوبی این رژیم با مصر تانک ‌مستقر کرده است. / مطبوعات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیشتر نیز از احتمال پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر اظهار نگرانی کرده بودند.

همزمان با پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، یک روزنامه صهیونیست از اقدام رژیم اشغالگر در مستقر کردن نیروهایش در نزدیکی مرزهای مصر خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل ممتازنیوز، روزنامه صهیونیستی «جروزالیم پست» نوشت به دنبال  پیروزی محمد مرسی، نامزد اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر، اسرائیل نیروهایش را در نزدیکی مرزهای مصر مستقر کرد.

این روزنامه صهیونیست نوشت اسرائیل شمار زیادی از نیروهایش را در نزدیکی دیوار مرزی بین مصر و اسرائیل مستقر کرده است و پلیس منطقه النقب مسیر شماره (۲۱۱) را بسته و ایستگاه های بازرسی در منطقه کویش برنیع و خمین ایجاد کرده است.

مطبوعات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیشتر نیز از احتمال پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر اظهار نگرانی کرده بودند. در این باره، موشه یعالون، معاون نخست وزیر این رژیم، از کابینه خواسته بود در صورت پیروزی محمد مرسی در انتخابات مصر اسرائیل باید در روابطش با مصر تجدید نظر کند.

همچنین رژیم اسرائیل با نقض پیمان کمپ دیوید میان تل آویو و قاهره، در مرزهای جنوبی این رژیم با مصر تانک ‌مستقر کرده است.

دو فروند تانک اسرائیلی روز دوشنبه (۱۸ ژوئن، ۲۹ خرداد) درحالی که به سمت منطقه مرزی در حال حرکت بودند، مشاهده شدند.

این درحالی است که مطابق با پیمان کمپ دیوید، مصر و اسرائیل متعهد شده اند این منطقه مرزی عاری از تسلیحات باشد.

این اقدام درست ساعاتی پس از کشته شدن یک مرد اسرائیلی در حمله‌ای مرزی صورت گرفت. حمله هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه که در آن دو فلسطینی کشته شدند، این حمله مرزی را موجب شد.

پیمان کمپ دیوید ۱۷ دسامبر ۱۹۷۸ میلادی، میان انور سادات رئیس جمهوری وقت مصر و مناخیم بگین نخست وزیر وقت رژیم اسرائیل امضا شد .

این پیمان پس از ۱۳ روز مذاکرات محرمانه در کمپ دیوید در واشنگتن دی سی، امضا شد .

پیمان کمپ دیوید، دو توافق، چارچوبی برای صلح در خاورمیانه و چارچوب برای انعقاد پیمان صلح میان اسرائیل و مصر را در بر می‌گیرد.

توافق دوم در این قرارداد به امضای پیمان صلح میان اسرائیل و مصر در سال ۱۹۷۹ میلادی در امریکا، انجامید.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.