اسلام آباد، آمریکا را به جاسوسی در پاکستان متهم کرد

۱۰م دیماه ،

به گفته قائم مقام وزیر دفاع پاکستان آمریکا در حال استفاده از سازمان‌های جاسوسی دیگر کشورها علیه پاکستان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تایمز، آصف یاسین ملک، قائم مقام وزیر دفاع پاکستان در مصاحبه با گروهی از خبرنگاران در مقر وزارت دفاع اظهار داشت: پاکستان در خصوص ماموران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که در این کشور فعالیت می‌کنند، اطلاعات کامل دارند.

وی تاکید کرد که پاکستان اطلاعات مربوط به حضور ماموران سازمان سیا را از آمریکا دریافت کرده است.

یاسین ملک افزود: هیچ کشوری اجازه ندارد در پاکستان فعالیت محرمانه داشته باشد. سازمان سیا از سازمان‌های اطلاعاتی دیگر کشورها استفاده می‌کند. آمریکا و انگلیس مخالف تجهیزات هسته‌ای پاکستان می باشند و آمریکا در حال استفاده از سازمان‌های اطلاعاتی دیگر کشورها علیه اسلام آباد است.

ژنرال آصف تصریح کرد که هیچ توافق رسمی بین سازمان سیا و سازمان اطلاعات پاکستان به منظور انجام عملیات محرمانه وجود ندارد.

به گفته وی ۹۵ درصد از سیاست‌های دفاعی پاکستان از سوی سه سازمان دفاع اصلی بر اساس رایزنی مشترک اتخاذ می‌شوند.

وی افزود: مذاکرات به منظور جایگزینی هواپیماهای جاسوسی آسیب دیده در اثر حملاتی که به پایگاه‌های مهران و کمرا انجام شد در جریان است.

این ژنرال پاکستانی خاطرنشان ساخت که پس از پرونده ریموند دیویس مساله فعالیت ماموران آمریکایی در پاکستان بین مردم حساسیت برانگیز شد و مردم می‌خواستند دراین باره اطلاع داشته باشند.

قائم مقام وزیر دفاع پاکستان گفت: به سبب بعضی تحولات نوع روابط آمریکا با پاکستان در مقایسه با قبل تغییر یافته است. پاکستان بر اساس منفعت دو جانبه به توسعه روابط با آمریکا پرداخت و اسلام آباد پس از بازگشایی مسیر انتقال تدارکات ناتو از مرزهای خود روابط خود با واشنگتن را تجدید کرد.

به گفته مالک مقامات آمریکایی و پاکستانی در چندین موقعیت تاکید کردند که مشکلات موجود در روابط میان دو کشور به حداقل رسیده و این روابط در حال توسعه در مسیر مثبت است.

قائم مقام وزیر دفاع پاکستان تاکید کرد که در سازمان اطلاعات این کشور (ISI) هیچ واحد سیاسی وجود ندارد.

وی همچنین درخصوص اجرای عملیات از سوی ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی گفت: پاکستان ظرفیت انجام این عملیات را در منطقه دارد اما انجام آن بدون مسدود کردن مرزهای افغانستان مفید نخواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.