اسماعیل مهرتاش متعلق به همه نسل‌ها است

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

هوشنگ فراهانی در گفت و گو با هنرآنلاین/

هوشنگ فراهانی معتقد است، تصنیف های گذشتگان را که نسل امروزی نشنیده است، باید به گوش آنها برسانیم زیرا اسماعیل مهرتاش متعلق به همه نسل‌ها است و جوانان باید با او آشنا شوند.

هوشنگ فراهانی، نوازنده تار و سه تار در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای انتشار یافتن یک اثر موسیقایی هستیم که این اثر بعد از ایام محرم و صفر از سوی انتشار یافتنات ماهور روانه بازار موسیقی می گردد.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: عنوان این آلبوم “پنج تصنیف از تصانیف اسماعیل مهرتاش” است که قطعات آن در آواز دشتی و بیات اصفهان است، همچنین  قطعات آلبوم  صیاد، دلبر عیار و…. نام دارند.

فراهانی خاطرنشان کرد: این اثر به خوانندگی علی اصغر بهمنی است و هدف اصلی ما این بود که این خواننده جوان و خوش صدا را به جامعه هنری معرفی کنیم زیرا این خواننده می تواند پله های ترقی را یک به یک طی کند. همچنین این خواننده جوان بسیار توانمند است و دوست داشتیم این صدای تازه را معرفی کنیم.

این نوازنده سه تار تاکید کرد: همچنین هدف دیگر ما از انتشار یافتن این اثر این است که تصانیف گذشتگان را که نسل امروزی نشنیده به گوش آنها برسانیم زیرا اسماعیل مهرتاش متعلق به همه نسل ها است و جوانان باید با او آشنا شوند، همچنین اسماعیل مهرتاش استاد بزرگان موسیقی امروز از جمله محمد منتشری، محمدرضا شجریان و… بوده است و بهتر است با مکتب و نوع نگاه او آشنا شویم.

هوشنگ فراهانی در ادامه دربارهٔ اعضا و نوازندگان این گروه گفت: در این آلبوم علیرضا جواهری (سنتور/تنبک)، سینا جهان آبادی (کمانچه)، افشین خلج (دف) و… از اعضا و نوازندگان این گروه می باشند، همچنین من به عنوان نوازنده تار و سه تار با این گروه همکاری می کنم.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.