ردیف آواز مقدماتی اسماعیل مهرتاش آلبوم می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

˝ردیف آواز مقدماتی اسماعیل مهرتاش˝ با صدای محمد منتشری به زودی روانه بازار موسیقی می‌شود.

محمد منتشری، خواننده در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای انتشار یافتن دو اثر هستم که این آثار در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی روانه بازار موسیقی می‌شود.

این خواننده افزود: همچنین “ردیف آواز مقدماتی اسماعیل مهرتاش” که در مراحل ضبط قرار دارد به زودی در دسترس علاقه‌مندان موسیقی و هنرجویان قرار می‌گیرد که تصانیف این اثر موسیقایی از اسماعیل مهرتاش است و در این آلبوم قطعات آوازی در کنار تصانیف قرار دارد، همچنین در این اثر از سازهای تار و سنتور استفاده شده است.

منتشری در ادامه خاطرنشان کرد: این اثر در دستگاه‌های ماهور، شور، سه‌گاه، چهارگاه، همایون، آواز ابوعطا، آواز افشاری، آواز دشتی، آواز کردبیات، آواز بیات، آواز اصفهان و آواز شوشتری و آواز بیات زند است.

این خواننده تاکید کرد: همچنین در این اثر ردیف مقدماتی آواز جز به جز به صورت آموزشی خوانده شده است و با توجه به اینکه ردیف‌های انتشار یافته از نظر یادگیری برای مبتدیان سنگین است، به همین سبب تصمیم گرفتیم ردیف آواز مقدماتی اسماعیل مهرتاش را نیز ضبط کنیم تا در دسترس علاقه‌مندان و مبتدیان آوازی قرار گیرد.

محمد منتشری در ادامه گفت: همچنین آلبوم “بهارانه” اواخر بهمن‌ماه سال جاری و همزمان با نزدیک شدن به عید نوروز از سوی انتشار یافتنات آوای باربد منتشر می‌شود.

منتشری با تاکید بر اینکه در این اثر موسیقایی تصانیف فولکلور تهران قدیم وجود دارد، دربارهٔ قطعات این اثر گفت: قطعات این اثر موسیقایی در دستگاه شور، ماهور و سه‌گاه است، همچنین این آلبوم شامل هفت قطعه است و نام قطعات این آلبوم سبزی بهار، بستنی، گلپونه، پول خروس، نرگسی، گردویی،چاغاله بادام است.

این خواننده دربارهٔ اعضا و نوازندگان این اثر موسیقایی گفت: در این اثر محمد رحمانی (سنتور)، نیما منتشری (تنبک)، بزرگ‌زاده (سازهای کوبه‌ای)، شاملو کیا (ویولن)، محمد معتبرزاده ( تار) از اعضا و نوازندگان این اثر موسیقایی می باشند.

پایان پیام/۴۶

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.