اسنک های سالم برای همه خانواده

اسنک های سالم برای همه خانواده

هله هوله هایی که می خوریم اکثرا دارای کالری زیادی هستند در حالی که ارزش غذایی پایینی دارند و تنها فایده ای که برای ما دارند اینست که مارا چاق می کنند !! خوب باید چه کار کرد ؟

هنگام پیاده روی ، بیرون ، تفریح و یا هنگام تماشای فیلم و یا حتی سرکار ، دوست داریم یک چیزی بخوریم و یا بجویم ،اکثر ما چیپس و پفک وانواع کیک و بستنی و … را می خوریم و بعد مدام از خودمان می پرسیم که چرا به وزنم اضافه می شود ؟ علاوه بر خودتان باید به فکر سلامتی بچه ها نیز باشید چرا که اکثر آنها عاشق چیپس و پفک هستند ، ما اسنک هایی را به شما معرفی می کنیم تا جایگزین کنید و با خیال آسوده بخورید !

اسکمو ماستی

اسکمو ماستی

میتوانید به عنوان یک میان وعده خنک از ماست و میوه منجمد استفاده کنید. در یک مخلوط کن، توت فصلی با ماست کم چرب و کمی شیر را بریزید و مخلوط کنید. این مخلوط را در قالب یخ بریزید و بگذارید تا یخ بزند . این فقط یکی از ایده های میان وعده سالم پیشنهادی جوآن سالگ بلیک سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا میباشد . شما می توانوید انواع میوه ها را برای این اسکموی خوشمزه امتحان کنید .

انگور منجمد

انگور یخ زده برای اسنک

وقتی که شما در حال رفتن به استخر برای شنا هستید ، باید یک برنامه درست برای میان وعده و زنگ تفریح شنای خود داشته باشید. همیشه بستنی می خورید ؟ به جای بستنی میتوانید یک کیسه بزرگ انگور قرمز بی دانه منجمد را بخورید و خنک شوید . بلیک، متخصص تغذیه میگوید : این دسر به لطف آب و فیبر بالا خنک کننده و سیر کننده میباشد .

نخود بوداده

نخود بو داده

دلتان یک اسنک جدید می خواهد که در محل کار بخورید ؟ نخود بوداده بسیار خوشمزه است، نخود غنی از پروتئین میباشد .حاضرکردن آن بسیار ساده است , از قبل فر را تا ۴۰۰ درجه گرم کنید , بعد از اینکه نخودها را شستید و تمیز کردید نخود را به همراه روغن زیتون و نمک روی سینی  فر قرار دهید , به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درفر بگذارید تا زمانی که ترد و طلایی شود.

پاپ کورن آماده

ذرت بو داده

شب , هنگامیکه اعضای خانواده مشغول تماشای فیلم هستند یک بسته ذرت بوداده را در فر قرار دهید و پس از حاضر شدن به همراه تماشای فیلم بخورید . پاپ کورن دارای فیبر زیادیست و خوردن آن برای شما ازچوب شور یا چیپس سیب زمینی بهتراست ، زیرا متخصص تغذیه , بلیک میگوید : پاپ کورن جزغلات سبوس دار سرشار از فیبر است .بهتر است برای هر شخص یک ظرف جدا از پاپ کورن درست کنید تا از دعوا , برای این میان وعده خوشمزه جلوگیری کنید.

هوموس با هویج و پیتا

هوموس هویج پیتا

برای روزی که تصمیم به پیاده روی دارید از غذای سبک و مقوی استفاده کنید . برای برنامه ریزی ناهارتان در کوله پشتیتان یک ظرف هوموس به همراه چندعدد هویج کوچک و یک بسته نان پیتا از گندم کامل را داشته باشید . این سه ماده خوشمزه به عنوان یک ناهار سبک بسیار مناسب است , بعد از خوردن آن نیز میتوانید به راحتی به تفریح و پیاده روی خود ادامه دهید .

بادام زمینی با پوست و یا پسته

بادام زمینی

برای بازی فوتبال بلیط دارید ؟ برای زنگ تفریح خود به عنوان یک خوراکی خوشمزه و لذت بخش یک کیسه بادام زمینی و یا پسته با پوست همراهتان داشته باشید. آجیل ها منبع بسیار خوبی از فیبر و پروتئین هستند . علاوه بر مفید بودن این نوع آجیلها برای بدن , روند جداکردنشان از پوست نیز میتوان سرگرم کننده باشد , به خصوص برای بچه ها .

چیپس پیتا با پنیر پارمسان

چیپس پیتا

گاهی اوقات، چیزی جز یک چیپس ترد و خوشمزه نمیچسبد . در پیک نیک بعدی خود این دو خوراکی خوشمزه , چیپس پیتا خانگی با ساندویچ راحتما امتحان کنید : فر را تا ۳۵۰ درجه گرم کنید , پیتای گندم را به ۴ قسمت و به شکل سه گوش (مثلثی ) برش بزنید و آنها را با ۱ و نیم قاشق غذاخوری از روغن زیتون بر روی سینی فر قرار دهید ,سپس¼ فنجان پنیر پارمسان رنده شده را بر روی آن بریزید وبه مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه در فر قرار دهید تا زمانی که طلایی ویا قهوه ای روشن شود .

بادام درختی

بادام درختی و سس سویا

حتما این نوع از بادام را امتحان کنید زیرا یک میان وعده بسیار خوشمزه و مفید است .می توانید بادام را با سس سویا بوداده کنیدو میل کنید.  اما باخوردن هرنوعی از آجیل، حواستان به وزن و سایزتان باشد زیرا زیاده روی وزنتان را زیاد می کند ,پس سعی کنید میان وعده تان بیشتر از ۱۵۰ کالری نباشد .

آلو خشک

آلو خشک

آلو خشک سرشار از فیبر میباشد، یک میان وعده شیرین و دارای آنتی اکسیدان است. بسته بندی آن سبک و قابل حمل است حتی میتوانید آلو خشک را خیس کنید و بخورید .مقداری از آن را همراه خود داشته باشید حتی مواقعی که در حال خرید و یا کار بیرون هستید میتوانید این خوراکی خوشمزه ,جویدنی و سرشار از ویتامین A , B6 را بخورید .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.