بسته‌ اسنک‌ها پر از گاز ازت است

اسفند ۱۴۰۲
ممتاز نیوز: اسنک‌ها در بسته‌بندی‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. بهترین بسته‌بندی برای اسنک‌ها، انواع متالایز آنهاست. بسته‌بندی‌های متالایز، دارای پوششی فلزی می باشند که نور را از خود عبور نمی‌دهند…

داخل بسته اسنک‌هایی که بسته‌بندی مناسبی دارند، حاوی گازی خنثی مانند گاز ازت یا همان نیتروژن است. بعضی اشخاص گمان می‌کنند داخل بسته‌بندی اسنک‌ها برای کسب سود بیشتر با هوا پر می‌شود در صورتی‌که وجود گاز ازت سبب پیشگیری از اکسیدشدن روغن موجود در اسنک‌ها و جلوگیری از ایجاد ترکیب‌های سمی و مضر می‌شود.

بد نیست بدانید رطوبت اسنک‌های مختلف، تقریبا کم و پایین است. به‌همین سبب زمانی که بسته‌بندی آنها را باز می‌کنید، تکه‌های اسنک رطوبت محیط‌ را جذب می‌کنند. به این ترتیب، ویژگی حسی اسنک‌ها که همان حالت ترد و کرانچی بودن آنهاست به مرور زمان از دست می‌رود. هرچقدر اسنک‌ها بیشتر در هوای محیط و در فضاهای مرطوب قرار بگیرند، امکان از دست رفتن حالت کرانچی‌شان هم بیشتر می‌شود. به‌همین سبب برای حفظ ویژگی‌های حسی اسنک‌ها و پیشگیری از اکسید شدن روغن موجود در آنها، سعی کنید بعد از باز کردن بسته‌بندی،‌ آنها را تا انتها مصرف کنید یا بسته‌های کوچک‌تر اسنک را بخرید تا بتوانید آن را در یک وعده بخورید.

اگر مقداری از اسنک بعد از باز شدن بسته‌بندی‌اش باقی ماند، باید آن را در جای خشک، خنک، دور از نور و هوا نگهداری کنید تا هم اکسید نشود و هم رطوبت نکنند. در نهایت پیشنهاد می‌شود تاحد امکان، مصرف اسنک را محدود کنید و اگر می‌توانید، اسنک‌هایی که ارزش تغذیه‌ای بالاتری دارند، بخرید.
منبع: هفته نامه سلامت

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.